کوشش سران آلمان و فرانسه برای بهبود روابط اروپا و روسیه

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با یکدیگر بر لزوم دعوت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای شرکت در نشست سران اروپا در راستای تعامل نزدیکتر با مسکو تاکید کردند.

کوشش سران آلمان و فرانسه برای بهبود روابط اروپا و روسیه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

چند منبع مطلع دیپلماتیک با اعلام این خبر گفتند که مرکل و ماکرون در گفتگوی خود بر لزوم گنجاندن نام پوتین در لیست رهبران مشارکت کننده در اجلاس آینده سران اتحادیه اروپا تاکید نموده اند.

در همین حال، گفته می گردد دیپلمات های آلمانی و فرانسوی هم با بعضی همتایان خود از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا رایزنی نموده و بعلاوه طرحی پیشنهادی برای چگونگی بهبود در روابط با روسیه را آماده نموده اند.

از سوی دیگر، شخص آنگلا مرکل هم طی روزهای گذشته تماس های تلفنی قابل توجهی با دیگر رهبران اروپا از جمله امانوئل ماکرون و ماریو دراگی وزیر خارجه ایتالیا داشته است.

گفته می گردد پس از برگزاری نشست مشترک هفته گذشته پوتین و بایدن، اکنون بعضی از سران پر نفوذ اروپایی از جمله مرکل، تمایل محسوسی برای کاهش تنش و تعامل بیشتر با مسکو از خود نشان داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1657

به "کوشش سران آلمان و فرانسه برای بهبود روابط اروپا و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش سران آلمان و فرانسه برای بهبود روابط اروپا و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید