تهیه 20 هزار تُن نهاده دامی برای عشایر استان اصفهان

به گزارش مالکوم، مدیرکل امور عشایر استان اصفهان از تهیه 20 هزار تُن انواع نهاده های دامی برای عشایر استان اصفهان در سال جاری با هدف تامین خوراک دام در ماههای سرد سال اطلاع داد.

تهیه 20 هزار تُن نهاده دامی برای عشایر استان اصفهان

مختار اسفندیاری گفت: 20 هزار تُن نهاده به وسیله شرکت های تعاونی عشایری تهیه شده است و از آبان تا اسفند بین عشایر استان توزیع خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به بارش های نه چندان کافی در یک سال اخیر و کاهش رشد علوفه در مراتع کشور، تهیه و توزیع نهاده های دامی ضروریست.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به اهمیت ارائه تسهیلات به این قشر پرتلاش افزود: تخصیص اعتبارات مناسب برای عشایر با هدف افزایش تاب آوری آنان و بهبود فراوری باید بیش از قبل از سوی متولیان مد نظر قرار گیرد.

اسفندیاری با بیان اینکه سال جاری 90 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای عشایر استان اصفهان مصوب شد، اظهارداشت: چهار میلیارد و 700 میلیون تومان نیز به غیر از رقم مورد اشاره تخصیص یافته است.

او اعلام کرد: این تسهیلات بیشتر در کشت گیاهان دارویی، پرواربندی، فراوری صنایع دستی و توسعه گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد.

شمار عشایر استان اصفهان بالغ بر 60 هزار نفر در قالب 11 هزار خانوار است، عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می نمایند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می شوند، بعلاوه عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.

عشایر این خطه 28 درصد مواد کالا های این استان را تامین و 30 تا 35 هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، 55 هزار تن لبنیات، 300 تن عسل و 150 هزار تن سیب درختی فراوری می نمایند.

منبع:ایرنا

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2077

به "تهیه 20 هزار تُن نهاده دامی برای عشایر استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه 20 هزار تُن نهاده دامی برای عشایر استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید