تکذیب اختلال در حرکت قطارها، اختلال در سیستم بازرگانی راه آهن بود

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران، صادق سکری، با بیان اینکه خبری مبنی بر اختلال در حرکت قطارها منتشر شده است، اعلام کرد: این اختلال در حوزه بازرگانی بوده است و تأثیری بر سیر قطار ندارد.

تکذیب اختلال در حرکت قطارها، اختلال در سیستم بازرگانی راه آهن بود

وی با تاکید بر اینکه قطارها طبق برنامه در حال اعزام هستند گفت: برنامه حرکت قطارها در اتوماسیون داخلی کشور است و مسئله ای برای تردد قطارهای مسافری و باری وجود ندارد.

مدیرکل روابط عمومی راه آهن اضافه نمود: در حال حاضر حرکت قطارها طبق روال و برنامه قبلی ادامه دارد و در حوزه ایمنی قطارها و سیر آنها مشکل خاصی رخ نداده است (فارس).

سیر عادی قطارها طبق برنامه

سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسای هم گفت: ساعاتی قبل در سیستم بازرگانی راه آهن اخلالی مشاهده شد که تیم فنی حوزه فناوری راه آهن در حال آنالیز و برطرف اشکال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیر قطارها به صورت عادی در حال اجرا است و ایستگاه های راه آهن در آرامش کامل طبق برنامه مسافران را به مسیرها و مقصد مورد نظر جابه جا می نمایند و سفرها در حال اجرا است.

وی تاکید نمود: هیچ مسئله ای در حوزه سیر ایمن قطارها و اعزام قطارهای مسافری و باری نداریم.

در حال حاضر گراف قطارها به صورت دستی در حال اجرا است و مانیتورهای اطلاع رسانی حرکت قطارها تا برطرف مشکل، از سوی راه آهن خاموش شده است (فارس).

به گزارش خبرنگاران، ساعاتی پیش بعضی از رسانه ها، از هرج و مرج در ایستگاه های قطار کشوری خبر داده اند و احتمال حمله سایبری به سامانه های شرکت راه آهن را مطرح نموده اند.

خبرگزاری فارس، در خبری که آن را از سایت خود حذف نموده است مدعی شده بود در پی اختلال سراسری در ساعات اخیر در سیستم های کامپیوتری شرکت راه آهن که احتمالا بدلیل حمله سایبری است، فعالیت صدها خطوط قطار به تعویق افتاده و حتی لغو شد، ورودی ها و خروجی ها، مراکز خرید بلیط، خدمات الکترونیک باری و مسافری، و سایت شرکت راه آهن هم دچار اختلال شدند.

به گزارش این خبرگزاری، این واقعه منجر به هرج و مرج بی سابقه ای در ایستگاه های قطار سراسر کشور شده است. اختلال در سیستم های کامپیوتری، معطل شدن هزاران مسافر، آن هم بدون هیچ گونه پاسخگویی از طرف مقامات مسئول یا هیچ گونه پیش بینی در تجدید کار خطوط را با خود به همراه آورده است.

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل ونقل خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1650

به "تکذیب اختلال در حرکت قطارها، اختلال در سیستم بازرگانی راه آهن بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب اختلال در حرکت قطارها، اختلال در سیستم بازرگانی راه آهن بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید