حمایت مسکو از آتش بس پیشنهادی مصر و ژنرال حفتر

به گزارش مالکوم، نماینده ویژه روسیه در امور کشورهای منطقه غرب آسیا و آفریقا، حمایت مسکو از آتش بس پیشنهادی مصر و ژنرال خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان شرق لیبی را گفت.

حمایت مسکو از آتش بس پیشنهادی مصر و ژنرال حفتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه اظهارنظرها درباره پیشنهاد آتش بس مصر و نیروهای شرق لیبی، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور کشورهای منطقه غرب آسیا و آفریقا از حمایت مسکو از این پیشنهاد اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور کشورهای منطقه غرب آسیا و آفریقا در واکنش به پیشنهاد آتش بس مصر و نیروهای وابسته به خلیفه حفتر در لیبی اظهارنظر کرد.

وی گفت: ما البته محتوای پیشنهاد رئیس جمهور مصر را می خوانیم و از همه انواع چنین پیشنهادهایی برای توقف هر چه سریع تر درگیری ها در لیبی حمایت می کنیم.

این مقام روس همچنین تاکید نمود که مسکو انتظار اعلام چنین بیانیه ای (در مورد آتش بس در لیبی) را داشت.

اظهارنظر بوگدانف در حالی انجام شده که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم از کوشش های مصر برای حل بحران لیبی قدردانی کرد و گفت که واشنگتن از آتش بس در لیبی حمایت می نماید.

به رغم حمایت آمریکا و روسیه از پیشنهاد مصر برای آتش بس در لیبی، ارتش وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در اولین واکنش به پیشنهاد متارکه جنگ مصر و ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده شبه نظامیان شرق لیبی، گفت که وقتی برای تلف کردن ندارد.

سرتیپ خلبان محمد قنونو سخنگوی رسمی ارتش وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در واکنش به کنفرانس مشترک رئیس جمهور مصر و ژنرال حفتر در قاهره که طی آن پیشنهاد آتش بس دادند، گفت: ما نبودیم که جنگ [در لیبی] را شروع کردیم ولی قطعا ما زمان و مکان سرانجام این جنگ را اعلام خواهیم کرد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پس از نشست روز گذشته با خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی و عقیله صالح رئیس مجلس شرق لیبی در قاهره اعلام نموده بود، بر سر یک طرح برای برقراری آتش بس در لیبی توافق حاصل شد (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 972

به "حمایت مسکو از آتش بس پیشنهادی مصر و ژنرال حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مسکو از آتش بس پیشنهادی مصر و ژنرال حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید