سرپرست دانشگاه زنجان منصوب شد

به گزارش مالکوم، مدیرروابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: امروز طی مراسمی جلال بازرگان به عنوان سرپرست دانشگاه زنجان منصوب شد.

سرپرست دانشگاه زنجان منصوب شد

خبرنگاران زنجان - داداش پور، معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویی در مراسم معارفه سرپرست تازه دانشگاه زنجان بااشاره به جایگاه، پتانسیل ها و ظرفیت های علمی این دانشگاه، گفت: دانشگاه سبز ایران می تواند برای رشد و پیشرفت جامعه و همکاری بین بخشی مثمرثمر باشد.

او می گوید: امروزه بحث فرار مغز ها و مهاجرت نخبگان در فضای مجازی به شدت مطرح است، اما تنها 2 و نیم درصد جمعیت ایران به خارج از کشور مهاجرت کرده اند که همگی جز نخبگان نیستند.

به گفته داداش پور کاربردی نبودن ابزار های علمی و پژوهشی، نبود مالکیت فکری ومعنوی و نبود شرایط مناسب اقتصادی از عوامل مهم مهاجرت نخبگان است.

معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری می گوید: تمرکز بر کسب و کار خدماتی، از تمرکز بر فناوری پیشی گرفته است که این عامل دلسردی نخبگان را در پی خواهد داشت.

داداش پور بابیان اینکه اکنون در فضای صنعتی کشور به جای فناوری، کار محوری و سرمایه محوری، حکم فرماست گفت: این امر، موجب شده که نخبگان به این عرصه ورود نکنند.

استاندار زنجان هم در این مراسم با اشاره به این که کشور درحال پوست اندازی و در راستا ورود به مرحله تازهی از اقتصاد و تکنولوژی، بدون تکیه بر اقتصاد نفتی است، گفت: در بخش صنعت و کشاورزی، نیازمند یک اقدام جهادی و علمی هستیم که یاری دانشگاه ها را می طلبد.

افشارچی سبد صنعتی زنجان را باوجود صنایع فولادی، معدنی، برق بسیار غنی دانست وگفت: 8 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری سال گذشته استان موید این ادعا است.

رئیس تازه دانشگاه زنجان هم در این مراسم گفت: علم و صنعت لازم و ملزوم یکدیگرند و باید فضای کسب و کار طوری بهبود یابد که دانشجو، فارغ از دغدغه کار، به فکر پژوهش باشد.

او می گوید:برای توسعه در کشور، ارتباط دوسویه هماهنگ و موثر صنعت با دانشگاه باید ضابطه مندشود.

در انتها این مراسم با قدردانی از زحمات نجفیان، بازرگان به عنوان رئیس دانشگاه زنجان معرفی شد.

م

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1983

به "سرپرست دانشگاه زنجان منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست دانشگاه زنجان منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید