صالحی امیری: فدراسیون پزشکی ورزشی در مبارزه با کرونا کارنامه قابل قبولی داشته است

به گزارش مالکوم، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: سه ماه سختی برای ورزش قهرمانی ایران و فدراسیون پزشکی ورزشی پشت سر گذاشتیم، اما کارنامه قابل قبولی داشتیم.

صالحی امیری: فدراسیون پزشکی ورزشی در مبارزه با کرونا کارنامه قابل قبولی داشته است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری در بازدید از فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ان شالله که هرچه زودتر خبر خوب جشن پایان کرونا را داشته باشیم. آن چیزی که به اعتقاد من در این ایام اهمیت فوق العاده ای داشت، نقش فدراسیون پزشکی ورزشی بود. ما در هفته اول شیوع کرونا، ستاد کرونا را با موضوع سلطانی فر در وزارت ورزش تشکیل دادیم و مسئولیت مستقیم آن بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون نیز به عنوان حلقه واسط بین ورزش قهرمانی ایران و ستاد مبارزه با کرونا معرفی شد. انصاف این است که بگوییم این فدراسیون درخشش بسیار خوبی داشت و بیش از انتظار ما به موفقیت رسید. تفاوت بین جامعه ورزشی و قهرمانی با بقیه در این است که در جامعه عمومی آن چیزی که اتفاق می افتد، مجموعه عواملی است که برای اشخاص شکل می گیرد، اما در ورزش قهرمانی اینگونه نیست و برخلاف جامعه عمومی که فرد به جامعه بازمی شود، اپیدمی کرونا در این حوزه باعث افت شدید قهرمانان ما می شود.

صالحی امیری ادامه داد: در سه حوزه این فدراسیون تلاش کرد. حوزه اول آموزش بود و توجیه صورت گرفت. در حال حاضر که با شما صحبت می کنم که این کلاس در شبکه بزرگ و مجازی برگزار می شود و آموزشی است برای نسل جوانان که آنها را افساران سلامت نامیدند. حوزه دوم پیشگیری بود که تمام قهرمانان را غربالگری کردند و اجازه ندادند که این ویروس در جامعه قهرمانی به اپیدمی تبدیل شود. ما متناسب به جامعه آمار کم بسیار پایینی داریم. نکته سوم که خیلی اهمیت دارد و بسیار جدی است، بازگشت به شرایط است که بتوانیم تمرینات را آغاز کنیم تا برای رویدادهای جهانی و المپیک آماده شویم.

رئیس کمیته المپیک گفت: این مهم ممکن نبود، مگر اینکه فدراسیون پزشکی پروتکل های لازم را برای هر رشته تدوین کند. این کار سنگین است و در حال حاضر اجرا شده است و ستاد کرونا نیز بر اساس پروتکل های فدراسیون پزشکی رشته های مختلف را آزادسازی می کند. در حال حاضر بیش از 20 رشته آزاد شده است و تعدادی از رشته ها نیز ظرف روزهای آینده با رعایت پروتکل ها آزاد خواهند شد. دکتر سجادی و تیم همکاران من و معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تمام ظرفیت های خود را برای آغاز تمرینات، اردوها و اعزام ها آماده کردند. الزاما باید کار را آغاز کنیم تا با افت آمادگی در قهرمانان روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه باید با سرمایه گذاری جدید و با حضور فدراسیون پزشکی ورزشی، کار را در همه رشته ها آغاز کنیم، شرح داد: سه ماه سختی برای ورزش قهرمانی ایران و فدراسیون پزشکی ورزشی پشت سر گذاشتیم، اما کارنامه قابل قبولی داشتند. از کادر پزشکی ایران و هیئت های پزشکی سراسر کشور، همه قهرمانان و فدراسیون ها که با ما همکاری کردند، دکتر مهرزاد خلیلیان و فدراسیون پزشکی ورزشی تشکر می کنم.

رئیس کمیته ملی المپیک با درخواست از صداوسیما گفت: از صداوسیما خواهش می کنم این تلاش های خاموش را که واقعاً مجاهدت بود، منعکس کند و عزیزان ما در هیئت های استانی شامل 13 هزار و 800 هیئت ما در 31 استان بدانند برای عبور از این بحران، زحمات زیاد اما خاموشی کشیده شد. امیدوارم همه قهرمانان، ورزشکاران و مربیان ما سلامت باشند و انشاءالله در روزهای آینده شاهد آغاز تمرینات باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 970

به "صالحی امیری: فدراسیون پزشکی ورزشی در مبارزه با کرونا کارنامه قابل قبولی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: فدراسیون پزشکی ورزشی در مبارزه با کرونا کارنامه قابل قبولی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید