قطارهای 5 ستاره ایران؛ قطار زندگی، تنها رستوران دو طبقه ریلی با منویی متفاوت، جزئیات قطار لوکس ایران؛ از خدمات رفاهی تا قیمت سه کلاس بلیت

به گزارش مالکوم، قطار زندگی اولین قطار پنج ستاره کشور است که از اوایل سال 1394 وارد ناوگان ریلی شده و تا کنون به فعالیت ادامه داده است. این قطار مجلل تنها قطار ناوگان ریلی است که دارای رستوران دو طبقه بوده و مسافران می توانند انواع غذاهای ایرانی را در آن میل نمایند.

قطارهای 5 ستاره ایران؛ قطار زندگی، تنها رستوران دو طبقه ریلی با منویی متفاوت، جزئیات قطار لوکس ایران؛ از خدمات رفاهی تا قیمت سه کلاس بلیت

قطار زندگی پس از استقرار مسافران در کوپه ها با دستمال مرطوب و نوشیدنی به مسافران خوش آمدگویی می گوید و با چای و دسر پذیرایی اولیه می نماید. مهمانداران با تجربه و پذیرایی درجه یک از ویژگی های قطار 5 ستاره زندگی است.

سفارش غذا و تنظیم وقت پذیرایی در رستوران، بیدار شدن در ساعت تعیین، سفارش کتاب برای مطالعه، دمپایی راحتی، شید زیر پنجره برای جلوگیری از تابش نور، امکان تنظیم نور کوپه در سه حالت، تهویه مطبوع کوپه با قابلیت تنظیم دما به وسیله مسافر، سیسـتم تلویزیون با 8 کانال در دسترس به همراه ریموت کنترل، دسترسی بـه شبکه محتوایی دیجیتـال شامل فیلم، ادعیه، موسیقی و … روی موبایل و تبلت شخصی، سیستم احضار مهماندار از درون کوپه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در دو طرف واگن ها به همراه ملزومات مورد احتیاج و الکترونیکی بودن دستگاه های دستشویی از خدمات رفاهی قطار زندگی است.

رستوران قطار زندگی به صورت دو طبقه و دارای محیطی زیبا و متفاوت با رستوران های قطارهای مسافری در ایران است. در رستوران این قطار منتخبی از غذاها برای مسافران مهیا شده است. سالن آشپزخانه به طور مجزا از سالن رستوران قطار بوده و مهمانان به طور کامل می توانند مراحل طبخ و آماده سازی غذاها را مشاهده و سفارش غذایی خود را ارایه نمایند.

قطار زندگی در رستورانش با پیش غذا، سوپ، سالاد … و غذای اصلی و دسرهای متنوع ایرانی و فرنگی از مسافران پذیرایی می نماید. استیک مرغ، رولت گوشت، دومینو (میکس کباب)، باقلاپلو با گوشت گوسفندی، چلو جوجه کباب و چلو ماهی از غذاهای اصلی رستوران قطار زندگی است.

علیرغم امکان سرو غـذا بـه صورت همزمان برای یکصد مسافر طی یک برنامه زمانی در سالن رستوران به علت ظرفیت بیش از 300 مسافر در قطار، پذیرایی در سه نوبت صورت می گیرد که به وسیله مهماندار به اطلاع مسافران می رسـد. مهماندار با مراجعه به کوپه و ثبت سفارش و ساعت مورد نظر مسافران، رسیدی شامل اطلاعات سفارش را تحویل مسافر می دهد.

مسافران سالمند و افرادی که به علت بیماری قادر به مراجعه بـه رستوران نیستند می توانند با آگاه کردن مهماندار، سفارش خود را برای صرف در داخل کوپه ثبت نمایند.

سرویس های خواب شامل تشک، لحاف و بالش هم با استانداردهای بهداشتی داخل کوپه برای مسافران فراهم شده اسـت. پس از هر سیر، البسه خواب جمع آوری، شستشـو، ضدعفونی و بسته بندی بهداشتی می گردد.

قطار زندگی در راستا تهران - مشهد و بالعکس به صورت یک روز در میان عصرها از مبدا حرکت و بعد از گذشت حدود 12 ساعت، صبح روز بعد به مقصد می رسد.

این قطار دارای سه کلاس قیمتی شامل زندگی با عصرانه، زندگی با شام و زندگی با شام ویژه است. تصویری از بلیت این سه کلاس قیمتی را در زیر ببینید. پس از آن هم می توانید تصاویری از قطار زندگی را ببینید.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1671

به "قطارهای 5 ستاره ایران؛ قطار زندگی، تنها رستوران دو طبقه ریلی با منویی متفاوت، جزئیات قطار لوکس ایران؛ از خدمات رفاهی تا قیمت سه کلاس بلیت" امتیاز دهید

2 کاربر به "قطارهای 5 ستاره ایران؛ قطار زندگی، تنها رستوران دو طبقه ریلی با منویی متفاوت، جزئیات قطار لوکس ایران؛ از خدمات رفاهی تا قیمت سه کلاس بلیت" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطارهای 5 ستاره ایران؛ قطار زندگی، تنها رستوران دو طبقه ریلی با منویی متفاوت، جزئیات قطار لوکس ایران؛ از خدمات رفاهی تا قیمت سه کلاس بلیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید