تور ارزان اروپا: قیمت برق ایران 3 درصد قیمت برق اروپایی

به گزارش مالکوم، پایگاه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی به آنالیز بازار برق ایران و قیمتهای مقرون به صرفه آن پرداخت که خلاف فرایند جهانی بوده و مانند یک سپر مالی به ایستادگی در برابر تحریمهای بین المللی یاری نموده است.

تور ارزان اروپا: قیمت برق ایران 3 درصد قیمت برق اروپایی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، بلومبرگ در این گزارش نوشت: در حالی که قیمتهای برق اروپایی در یک ماه گذشته جهش پیدا نموده و باعث تعطیلی صنایع انرژی بر شده و ریسک خاموشی ها را جدی نموده اما قیمت برق ایران کاهش پیدا نموده است.

بازار برق ایران در وب سایت خود اعلام نمود که میانگین قیمت هر مگاوات برق روز پنج شنبه معادل 12.45 یورو (14.65 دلار) یا حدود 40 برابر پایین تر از میانگین قیمت روزانه برق برای انگلیس بود و طبق قیمتهای اسپات بورس برق اروپایی، کمتر از 10 درصد هزینه برق در آلمان است.

ایران که دومین ذخایر عظیم گاز و چهارمین ذخایر عظیم نفت دنیا را در اختیار دارد، معمولا یکی از ارزانترین قیمتهای برق در دنیا را دارد. برق ایران در شبکه هایی جریان پیدا می نماید که به هفت کشور همسایه و بعلاوه بازارهایی در ازبکستان و قزاقستان وصل می شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حتی اگر اقتصاد ایران در سه سال گذشته تحت فشار تحریمهای آمریکا قرار گرفته باشد اما صنایع متکی به برق و گاز آن توسعه پیدا نموده اند. فراوری فولاد ایران در هشت ماه نخست سال با روندی سریعتر از فراوری چین رشد کرد و ایران را به دهمین فراوریکننده عظیم این فلز در دنیا تبدیل کرد. حجم بالای برق مورد احتیاج برای فعالیت سانتریفوژهایی که برای فراوری سوخت هسته ای استفاده می شوند هم بدون مانع جریان داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1720

به "تور ارزان اروپا: قیمت برق ایران 3 درصد قیمت برق اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: قیمت برق ایران 3 درصد قیمت برق اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید