مرگ نخستین نوجوان لس آنجلسی ، نیویورک آلوده ترین شهر ، آمار بیماران کرونا در آمریکا از 55 هزار گذشت

به گزارش مالکوم، شهردار لس آنجلس در حالی از مرگ یک نوجوان با ویروس کرونا خبر داد که شرایط جسمانی او پیش از ابتلا به کووید-19 خوب و سالم گزارش شده بود.

مرگ نخستین نوجوان لس آنجلسی ، نیویورک آلوده ترین شهر ، آمار بیماران کرونا در آمریکا از 55 هزار گذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از لس آنجلس تایمز، اریک مایکل گارستی به نقل از مقام های بهداشتی لس آنجلس مرگ این نوجوان اهل لنکستر در شمال این شهر را تایید کرد. این در حالی است که آمار مرگ و میر بین گروه های سنی کودک و نوجوان بر اثر ابتلا به کرونا تا امروز نزدیک به صفر و در چین از ده ها بیمار مبتلا به کووید-19 فقط دو مورد مرگ در خردسالان و نوجوانان گزارش شده است.

با این حال، شهر لس آنجلس با داشتن بیش از 10 میلیون شهروند تا روز سه شنبه فقط 662 مورد بیمار مبتلا به کروناویروس داشت و از 11 مرگ ناشی از آن یکی نوجوان بود. گارستی، شهردار لس آنجلس با اشاره به اینکه قربانی نوجوان کرونا پیش تر کاملا سالم و سرحال بوده، به گروه های سنی جوان تر هشدار داد بیش از گذشته مراقب خود باشند و گمان نکنند کرونا فقط از میان مسن تر قربانی می گیرد. هنوز هویت و جنس این فرد آشکار نشده است.

مرکز پایش و پیشگیری بیماری ها در آمریکا در گزارش اخیر خود اعلام کرده بود تا روز 16 مارس (یک هفته پیش از مرگ نوجوان لس آنجلسی) حتی یک مورد بیماری وخیم بین گروه های سنی کودک و نوجوان مبتلا به کووید-19 اعلام نشده بود. این گروه معمولا پس از ابتلا به کرونا هم نیاز به مراقبت ویژه ندارند و با درمان و قرنطینه خانگی می توانند سلامتی خود را به دست بیاورند.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، کالیفرنیا یکی از آلوده ترین ایالت های آمریکا به ویروس کروناست و تعداد بیماران کرونامثبت آن تا صبح روز چهارشنبه به بیش از 2100 مورد رسید. گارستی که از 2013 شهردار لس آنجلس و یک سیاستمدار دموکرات است، از سیاست های رئیس جمهوری آمریکا در مهار کرونا به شدت انتقاد و خاطرنشان کرد این شهر تا رسیدن به اوضاع بحرانی نیویورک کمتر از 10 روز فاصله دارد.

نیویورک به تنهایی 25 هزار و 665 بیمار کرونامثبت ثبت کرده و فاصله آن با نیوجرسی درست 22 هزار بیمار است. برای چهارمین روز پیاپی، آمار کرونامثبت های آمریکا بیش از هر کشور دیگر بوده و در 24 ساعت گذشته 8816 مورد به تعداد آنها افزوده شده است. آمریکا 55148 بیمار کووید-19 دارد که 47 درصد آنها ساکن نیویورک هستند و تعداد مرگ های ناشی از کرونا (797) دو برابر تعداد بهبودیافته ها (354) است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 831

به "مرگ نخستین نوجوان لس آنجلسی ، نیویورک آلوده ترین شهر ، آمار بیماران کرونا در آمریکا از 55 هزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ نخستین نوجوان لس آنجلسی ، نیویورک آلوده ترین شهر ، آمار بیماران کرونا در آمریکا از 55 هزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید