ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت استعفا کرد

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران، متن نامه استعفای دکتر رضا ملک زاده در صفحه شخصی وی منتشر شده است.

ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت استعفا کرد

در این نامه آمده است: بدین وسیله مراتب استعفای خود از مسئولیت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به دلایل زیر اعلام می دارم:

مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس مدیریت بحران کرونا دادن به سایر کشورها هستید.

اظهارات غیر علمی و ناشی از شتابزدگی جنابعالی در مورد فراوری واکسن ایرانی کرونا که هنوز در حال طی مراحل اولیه بوده و شما مدعی معرکه دریافت برای فراوری آن شده اید.

ادعاهای بی اساس جنابعالی و سازمان غذا و دارو در مورد موثر بودن داروهای گیاهی که به اعتقاد اینجانب بدون هیچ مبنای علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی کافی انجام شده و همچنین دفاع و اقدام جنابعالی از ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور که می تواند شبکه بهداشت و درمان ایران را ناپایدار و در دراز مدت تضعیف نموده و مردم را از حقوق خود در بهره مندی از درمان های پیشرفته پزشکی مدرن محروم سازد.

عدم درک درست شما از تحقیق و پژوهش و اهمیت آن و نیز نادیده دریافت تمام فعالیتهای علمی و پژوهشی محققان علوم پزشکی طی 7 سال گذشته که در سخت ترین شرایط تحریم و امکانات بودجه ای، به بالاترین سطح فراوریات کمی و رشد کیفی و استناد به مقالات نسبت به گذشته رسیده است و رتبه نخست منطقه و کشورهای اسلامی را دارد، عدم تشکیل شورای معاونین طی 6 ماه گذشته و عدم اختصاص وقت از سوی شما برای بحث در امور آموزشی، پژوهشی و دانشجویی.

این نامه با عنوان دکتر رضا ملک زاده استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران به سرانجام رسیده است.

به گزارش خبرنگاران، عصر امروز آدینه 30 آبان ماه دکتر رضا ملک زاده در متنی به نقدها وزیر بهداشت درباره تحقیقات علوم پزشکی در ایران در اینجا پاسخ داده بود و ساعتی پس از انتشار این متن از سمت خود استعفا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1251

به "ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید