نگرانی شهروندان چینی تبار از رشد رفتارهای نژادپرستانه در کانادا

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، با شروع شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین و سرایت آن به کشورهای مختلف در دنیا شماری از شهروندان چینی تبار در کشور کانادا نسبت به رشد بیگانه هراسی و بروز رفتارهای نژادپرستانه ای- که پیشتر در زمان شیوع بیماری سارس تجربه نموده بودند- ابراز نگرانی کردند.

نگرانی شهروندان چینی تبار از رشد رفتارهای نژادپرستانه در کانادا

با تور چین زمستان 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گفته یکی از این شهروندان چینی تبار که در دانشگاه تورنتو تحصیل می نماید، مقصر دانستن شهروندان کانادایی- چینی به خاطر شیوع ویروس کرونا اقدامی غیرانسانی و تحقیرنماینده است که می تواند به بچه ها آسیب برساند.

با افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا به 304 نفر، یک مقام سازمان بهداشت دنیای به کشورهای دنیا هشدار داده است که خود را برای مقابله با شیوع این ویروس در داخل مرزهایشان آماده نمایند. به گزارش رویترز، تمامی قربانیان در کشور چین در استان هوبئی، محل و منشأ شیوع این ویروس، بوده اند.

در همین حال، پکن از تصمیم آمریکا برای جلوگیری از ورود افرادی که در دو هفته اخیر به چین رفته اند، انتقاد نموده و گفته است که این اقدام از روی حسن نیت انجام نشده است.

اسکات موریسین، نخست وزیر استرالیا هم روز شنبه از اعمال محدودیت برای ورود اتباع چین و مسافرانی که اخیراً به چین سفر نموده اند، خبر داده است. ژاپن و سنگاپور نیز تصمیم مشابهی اتخاذ نموده اند.

هند و کره جنوبی نیز صدها شهروند خود را از شهر ووهان، اولین محل بروز و شیوع ویروس کرونا، تخلیه کردند. این افراد قرار است به مدت دو هفته در قرنطینه نگه داری شوند.

اندونزی نیز یک هواپیما برای تخلیه شهروندان خود به ووهان فرستاده است.

رویترز مینویسد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از 14 هزار نفر رجحان گرفته که از تعداد مبتلایان به بیماری سارس در فاصله سال های 2002 تا 2003 بیشتر است. بیشتر این مبتلایان در چین هستند.

گسترش سریع ویروس کرونا باعث شد تا سازمان بهداشت دنیای در روز پنجشنبه 10 بهمن، شرایط اضطراری بین المللی بیان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 662

به "نگرانی شهروندان چینی تبار از رشد رفتارهای نژادپرستانه در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی شهروندان چینی تبار از رشد رفتارهای نژادپرستانه در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید