هشدار؛ این غذا ها را نباید دوباره گرم نکنید!

به گزارش مالکوم، بعضی از مواد غذایی با گرم کردن دوباره تبدیل به سمی خطرناک برای بدن می شوند، این غذا ها نباید دو بار گرم شوند و گرم کردن دوباره آن ها خطرات جدی به همراه دارد.

هشدار؛ این غذا ها را نباید دوباره گرم نکنید!

وقتی صحبت از یک ناهار سریع اداری یا یک وعده عصرانه می گردد معمولا به جای مانده غذای روز گذشته می تواند نجات دهنده باشد، از طرفی گرم کردن غذا در مایکروویو به تسریع روند کار یاری می نماید. این روز ها افراد غذای به جای مانده شان را در فریزر گذاشته و مجدد آن را مصرف می نمایند.

این موضوع اگرچه اشکالی ندارد، اما در برخی موارد می تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد. متاسفانه، دوباره گرم کردن برخی غذا ها می تواند شما را در معرض مسمومیت غذایی یا حتی بدتر از آن قرار دهد. در این قسمت چند ماده غذایی معرفی شده اند که به علت ایمنی هرگز نباید دوباره گرم شوند.

سیب زمینی

مشکل اصلی در گرم کردن مجدد سیب زمینی صرفا مربوط به فرآیند گرم شدن آن ها با مایکروویو یا اجاق گاز نمی گردد، زیرا اگر سیب زمینی پخته شده برای مدت زیادی در دمای اتاق خنک گردد، ممکن است باکتری هایی که باعث بوتولیسم می شوند تشکیل دهند. اگر هم سیب زمینی در یک فویل بسته بندی گردد این احتمال بیشتر خواهد شد. با گرم شدن مجدد، باکتری ها کاملا از بین نمی روند حتی اگر ظرف آن به خوبی داغ گردد. توصیه می گردد سیب زمینی را بلافاصله پس از پخت مصرف نموده یا این که در یخچال گذاشته و آن را سرد سرو کنید تا از گرم کردن و مسمومیت غذایی ناشی از آن به دور باشید.

قارچ

گرم کردن قارچ یک اشتباه بزرگ است، زیرا حاوی پروتئین هایی می باشد که در صورت عدم نگهداری صحیح به وسیله آنزیم ها و باکتری ها آسیب می بیند و تغییر می نماید. به عنوان مثال گرم کردن قارچی که در دمای اتاق به مدت طولانی مانده است می تواند باعث معده درد گردد. اگر واقعا باید قارچ را دوباره گرم کنید بر اساس توصیه شورای اطلاعات غذایی، آن را حداقل تا 226 درجه سانتی گراد حرارت دهید یا به صورت سرد مصرف نمایید.

مرغ

گرم شدن به جای مانده مرغ می تواند خطرناک باشد. اگرچه گرم کردن مجدد مرغ ممکن است منجر به مسمومیت غذایی نگردد، اما توصیه نمی گردد؛ زیرا ترکیب پروتئینی آن تغییر می نماید و باعث بروز مسائل گوارشی خواهد شد. برای گرم کردن مجدد باید اطمینان حاصل کنید که هر تکه از مرغ تا 79 درجه سانتی گراد گرم گردد تا باکتری های خطرناک از بین بروند. علاوه بر این، اگر می خواهید مرغ پخته شده را مرتبا گرم کنید باید اطمینان حاصل کنید که کاملا مغزپخت شده باشد و در دمای کم و مدت طولانی گرم گردد و بعلاوه مرغ را بیش از 3 روز نگهداری نکنید.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2114

به "هشدار؛ این غذا ها را نباید دوباره گرم نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار؛ این غذا ها را نباید دوباره گرم نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید