وزیر ارتباطات: در حوزه فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی و ICT کم کاری شده است

به گزارش مالکوم، تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن اعلام همکاری در توسعه زیرساخت ها و خدمات برای افزایش اثربخشی رسانه ملی با اشاره به کم کاری های اجرا شده در حوزه فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی و ICT مطرح نمود که در هیچ کجای جهان، والدین بچه ها خود را به این صورتی که در کشور ایران رها نموده اند، رها نمی نمایند.

وزیر ارتباطات: در حوزه فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی و ICT کم کاری شده است

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور در اختتامیه هجدهمین اجلاس فناوری رسانه با اشاره به بازدیدی که از نمایشگاه فناوری های نوین در حاشیه این اجلاس داشته است، اضافه کرد: بسیاری از کشورها هم ابزارهایی در اختیار والدین برای مراقبت از بچه ها و نوجوانان در فضای مجازی قرار گرفته است و هم بچه ها را از سنین کودکی با برنامه های آموزشی و تبلیغی برای حضور در فضای مجازی آموزش می دهند.

وزیر ارتباطات پیشنهاد داد: این موضوع نیز می تواند به عنوان دستور کار مشترک بین صدا و سیما و وزارت ارتباطات و سایر دستگاه های فرهنگی کشور قرار گیرد.

زارع پور به بخش های گفت: جای خوشحالی و مباهات است که در این نمایشگاه نه تنها به مفاهیم و فناوری های نو مانند تلویزیون های ترکیبی، هوش مصنوعی، واقعیت اضافه کرده و اینترنت اشیا که لبه فناوری محسوب می شوند، توجه شده است بلکه عموم این فناوری ها بومی و کاربردی هم شده است.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ایران، اضافه کرد: این نمایشگاه نشان داد جوانان ما توانسته اند این تهدید را تبدیل به فرصت نمایند و فراوریاتی در لبه تکنولوژی برای ارتقای سطح رسانه ملی فراوری نمایند.

زارع پور با تاکید به اینکه امروز هم باید به آینده نگاه کنیم، توضیح داد: پیش از ورود فناوری های نو باید آنها را بشناسیم و با شناخت اثرات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی این فناوری ها، خودمان را به آنها مجهز کنیم.

وی به ارتقای رسانه ملی با استفاده از حوزه ICT اشاره نمود و اضافه کرد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراحل مختلف در کار رسانه ملی تاثیرگذار است برای مثال سیگنال رسانی به وسیله شبکه فیبر نوری به تمام نقاط کشور مبنای همکاری های مشترک است که هم اکنون به مراحل خیلی خوبی رسیده است.

وزیر ارتباطات به پروژه شبکه فیبر نوری پرسرعت به عنوان یکی از پروژه های شبکه ملی اطلاعات اشاره نمود و گفت: ما باید بتوانیم سبد متنوعی از خدمات و محتوا را در این بستر به مردم ارائه کنیم در غیر این صورت عملا فضا برای خدمات خارجی فراهم می گردد.

وی اضافه کرد: اگر در حوزه فراوری محتوا تمام دستگاه هایی که در این حوزه مسوولیت دارند به وظایف خود عمل نمایند فرصتی کلیدی به دست می آید.

زارع پور شبکه پرسرعت امن و خدمات متنوع و با کیفیت را دو بال شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد و اضافه کرد: در طول دولت سیزدهم تمام خدمات دولتی به صورت الکترونیکی و یکپارچه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و در ادامه نیز خدمات بخش های عمومی و خصوصی نیز به این خدمات اضافه می شوند و ما می توانیم طعم شیرین حکمرانی فناوری را به مردم بچشانیم که این کار یکی از مصادیق عدالت و تکریم مردم است.

بر اساس همین گزارش، وزیر ارتباطات قبل از شروع مراسم اختتامیه به همراه رییس سازمان صدا و سیما با حضور در نمایشگاه فناوری های نوین که در حاشیه این اجلاس برپا شده بود، تجهیزات و فناوری های نو ارائه شده در این نمایشگاه را رونمایی کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1943

به "وزیر ارتباطات: در حوزه فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی و ICT کم کاری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: در حوزه فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی و ICT کم کاری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید