تور قطر ارزان: توئیت وزیر خارجه قطر درباره دیدارش با رئیسی

به گزارش مالکوم، وزیر امور خارجه قطر در صفحه توییتر خود نوشت: امروز در تهران با رئیس جمهور ایران ملاقات کردم و سلام امیر قطر را به او رساندم.

تور قطر ارزان: توئیت وزیر خارجه قطر درباره دیدارش با رئیسی

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، که به تهران سفر نموده است با انتشار تصاویری در صفحه توییتر خود نوشت: امروز در تهران با رئیس جمهور ایران ملاقات کردم و سلام و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر را به رساندم. در این ملاقات درخصوص آخرین تحولات منطقه و بعضی مسائل که ثبات منطقه را تضمین می نماید، رایزنی کردیم.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور روز پنجشنبه در ملاقات محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با اشاره به اهمیت همکاری های منطقه ای گفت: تعمیق روابط و هم افزایی بیشتر کشورهای همسایه می تواند امنیت ساز باشد.

رئیسی با تاکید بر اهمیت سازوکارهای چندجانبه در تامین امنیت، به خصوص در حوزه انرژی، توضیح داد: ضروری است هماهنگی و هم افزایی در سیاست های انرژی کشورهای تولیدنماینده، حفظ و تقویت گردد.

رئیسی اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره نو را توسعه و تعمیق روابط و همکاری با کشورهای منطقه و همسایه دانست و تاکید نمود: تهران همکاری های منطقه ای را به نفع صلح، امنیت و پیشرفت ملت های منطقه می داند و از آن استقبال می نماید.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های همکاری تهران - دوحه در بخش های مختلف سیاسی مالی و فرهنگی گفت: آمادگی داریم تمام زمینه های توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه ای را به نفع دو ملت فعال کنیم.

رئیسی با بیان این که حضور بیگانگان در غرب آسیا ناامنی و نگرانی ها را افزایش می دهد، گفت: بیگانگان برای هویت و شخصیت ملت ها و دولت های منطقه احترام قائل نیستند و تصور می نمایند که کدخدای جهان هستند؛ در حالی که آنها باید روحیه استکباری و خودبرتربینی را کنار گذاشته و هویت و فرهنگ ملت ها را به رسمیت بشناسند. ملت ایران همیشه بر مواضع اصولی خود تاکید نموده و بدون توجه به خواست دشمنان با قوت جهت پیشرفت را طی می نماید؛ به نحوی که آمریکایی ها رسما اعلام کردند که فشار حداکثری آنها نتیجه ای نداشته است.

از سوی دیگر، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این ملاقات پس از بیان دعوت رسمی امیر قطر از رئیسی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرنماینده گاز گفت: قطر مصمم است تمام کوشش خود را برای افزایش سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف سیاسی و مالی به کار گیرد و امیر قطر شخصا فرایند توسعه روابط بین دو کشور را پیگیری می نماید.

وزیر خارجه قطر اعلام کرد: قطر نیز در خصوص این که حضور نیروهای خارجی در منطقه آثار منفی دارد با ایران هم نظر است و معتقدیم کشورهای منطقه باید با اتکا به همکاری های منطقه ای جهت صلح و پیشرفت را در پیش بگیرند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی صبح امروز نیز با حضور در وزارت امور خارجه با حسین امیر عبداللهیان، همتای ایرانی خود ملاقات و رایزنی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1937

به "تور قطر ارزان: توئیت وزیر خارجه قطر درباره دیدارش با رئیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر ارزان: توئیت وزیر خارجه قطر درباره دیدارش با رئیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید