پیش بینی بازار مسکن در پاییز ، کاهش قیمت مسکن چقدر ممکن است؟

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران و بر اساس اعلام وزارت مسکن، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تیرماه در پایتخت 21 میلیون تومان بود که نسبت به ماه گذشته 10 درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته (تیرماه 98) 54.1 درصد رشد نموده است.

پیش بینی بازار مسکن در پاییز ، کاهش قیمت مسکن چقدر ممکن است؟

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

افزایش قیمت مدوام مسکن این سوال را ایجاد نموده که آیا فرایند افزایشی قیمت مسکن در نیمه دوم سال ادامه خواهد داشت؟

دبیر انجمن انبوه سازان تهران درباره شرایط قیمت مسکن در پاییز به خبرنگاران گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته سقف افزایش قیمت خانه پُر شده است و قیمت خانه تا خاتمه شهریور تغییری نمی کند. هر چند که بعضی نگرانی ها برای افزایش قیمت مسکن برای پاییز سال جاری مطرح است اما قیمت خانه تا خاتمه پاییز نیز فرایند باثباتی دارد.

رامین گوران اوریمی اضافه کرد: علت گران نشدن قیمت خانه در پاییز به کاهش قیمت مصالح ساختمانی ارتباط دارد. در حال حاضر قیمت آهن به یک فرایند با ثبات رسیده است؛ به طوری که امروز هر کیلو آهن به قیمت 9 تا 9 هزار و 300 تومان رسیده است. در حقیقت حباب قیمت مصالح ساختمانی به دلیل رکود ساخت و ساز ترکیده است.

او اظهار کرد: فراوری مسکن از سوی دولت و بخش خصوصی نیز قطعا در ثبات قیمت خانه تاثیر دارد. عرضه خانه به بازار ثبات قیمت خانه را تا سال های آینده به همراه دارد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1017

به "پیش بینی بازار مسکن در پاییز ، کاهش قیمت مسکن چقدر ممکن است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بازار مسکن در پاییز ، کاهش قیمت مسکن چقدر ممکن است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید