پیگیری ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه کشاورزی و شیلات

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری امروز در حاشیه رویداد نیازهای فناورانه صنعت شیلات که امروز در خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار گردید، در جمع خبرنگاران گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی کم است به طوری که کمتر از 4 درصد کل شرکت های دانش بنیان به این حوزه ارتباط دارد.

پیگیری ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه کشاورزی و شیلات

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از اولویت های جدی سال جاری معاونت علمی و فناوری توسعه تعداد و فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی از جمله شیلات است.

ستاری ادامه داد: در این راستا یک کمیته پیگیری در معاونت علمی ایجاد شده که ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه کشاورزی و شیلات بیشتر گردد.

وی با بیان اینکه بر همین اساس سرمایه گذاری های بخش خصوصی هم در حال جذب شدن است، ادامه داد: با این رویکرد تازه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات می توانند نیازهای خود را رفع نمایند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: محصولاتی به وسیله دانش بنیان ها فراوری شده که در این نمایشگاه به نمایش درآمده؛ باید منتظر اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی اضافه کرد: حوزه دریا در کشور ما مغفول مانده است و جای کار دارد. این حوزه بکر ظرفیت بالایی در سرمایه گذاری و ورود فناوری دارد و معاونت علمی و فناوری کوشش دارد که این حوزه را با استفاده از فناوری توسعه دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2044

به "پیگیری ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه کشاورزی و شیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه کشاورزی و شیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید