چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند؟چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند؟

به گزارش مالکوم، چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند؟

در سال های اخیر دندانپزشکی زیبایی به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته و با ارائه راهکار های غیر تهاجمی و نتایج چشمگیر توانسته است اطمینان خاطر تعداد بسیار زیادی از بیماران دندانپزشکی را به خود جلب نماید. لمینت دندان، یک درمان محبوب و رایج در دندانپزشکی زیبایی است که به علت ظاهر طبیعی و دوام بالای خود هواداران زیادی دارد. افراد بسیاری، متقاضی دریافت لمینت دندان هستند. تماشا نمونه کارهای لمینت دندان در سایت ها و صفحات اینترنتی می تواند واقعا وسوسه نماینده باشد. اما قبل از آنکه بخواهید از این گزینه برای اصلاح لبخندتان بهره ببرید، ابتدا باید مطمئن شوید که آیا لمینت برای شما مناسب است یا نه. در بخش های زیر شرح خواهیم داد که لمینت دندان چیست و برای چه کسانی مناسب است.

چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند؟چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند؟

لمینت دندان چیست؟

قبل از آنکه بگوییم چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند، باید به این سوال مهم پاسخ دهیم که لمینت دندان چیست؟ لمینت ها، پوسته های نازکی هستند که غالبا از جنس سرامیک یا پرسلن می باشند. این پوسته ها به طور سفارشی برای هر بیمار و بر اساس قالب گرفته شده از دهان او ساخته می شوند. دندانپزشک، قالب گرفته شده از دهان بیمار را به لابراتوار می فرستد و تکنسین لابراتوار، لمینت سفارشی سازی شده را تهیه می نماید. به همین علت فرایند دریافت لمینت در 2 تا 3 جلسه کامل می گردد و از آنجایی که برای نصب آن به تراشیدن مقداری از مینای دندان احتیاج است، یک درمان برگشت ناپذیر محسوب می گردد. استحکام و مقاومت بالا، ظاهر طبیعی، رنگ پذیری پایین و ماندگاری بالا از مزایای لمینت های دندانی هستند.

لمینت برای چه کسانی مناسب است؟

کنجکاوید که بدانید لمینت برای چه کسانی مناسب است؟ نگاهی به موارد زیر بیندازید.

  • افرادی که رنگ دندان های آن ها به علت قرار گرفتن در معرض فلوراید، داروهای تجویزی، استعمال دخانیات یا روش های درمان ریشه تیره شده است.
  • افرادی که آسیب جزئی در دندان های خود دارند.
  • افراد دارای دندان های منحنی، نامنظم، کج و دارای مسائل همسانی
  • برای اصلاح فاصله بین دندان ها
  • برای پرکردن دندان با مسائل میزان و رنگ
  • اصلاح دندان های خرگوشی
  • برای اصلاح لکه هایی که به علت مصرف آنتی بیوتیک ایجاد می شوند و با جرم گیری قابل اصلاح نیست.
  • هنگامی که بیمار از زیبایی و میزان دندان های خود ناراضی است.

شرایط انجام لمینت دندان

اگر هر یک از مسائل دندانی فوق را داشته باشید، لمینت می تواند برای شما مناسب باشد. با این حال ضروری است شرایط لازم برای دریافت لمینت را نیز داشته باشید که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

  • مینای دندان سالم و ضخیم: برای نصب لمینت ضروری است مقداری از مینای دندان شما تراشیده گردد. بنابراین اگر مینای دندان تان ضعیف و نازک باشد، به احتمال زیاد در هنگام تراش به لایه های زیرین دندان آسیب وارد خواهد شد که می تواند به درد شدید، حساسیت طولانی مدت و افزایش احتمال پوسیدگی دندان منجر گردد.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان: رعایت بهداشت دهان و دندان هم برای حفظ رنگ لمینت و هم به منظور جلوگیری از ایجاد حفره و پوسیدگی در زیر لمینت اهمیت دارد. اگر بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکنید، مجبور خواهید شد برای ترمیم مسائل دندانی در مدت کوتاهی لمینت های خود را بردارید و تعویض کنید.
  • نداشتن عادات دهانی غلط: عادات دهانی نادرستی نظیر ناخن جویدن، دندان قروچه و استفاده ابزاری از دندان ها همگی می توانند به لمینت های شما آسیب جدی وارد نمایند و از ماندگاری آن بکاهند.
  • نداشتن مسائل دهان و دندان: قبل از نصب لمینت ضروری است مسائل دندانی نظیر پوسیدگی، حفره ها و بعلاوه مسائل لثه نظیر التهاب و عفونت برطرف گردد. این امر برای موفقیت آمیز بودن لمینت و ماندگاری طولانی مدت آن ضرورت دارد.

سخن پایانی

لمینت دندان، یک روش پرطرفدار در دندانپزشکی زیبایی است که می تواند ظاهری طبیعی و مجذوب کننده به دندان های شما هدیه دهد. این ترمیم دندانی می تواند برای برطرف عیوبی نظیر لکه های سرسخت و تغییر رنگ های دندانی، شکاف ها و فواصل بین دندانی، کجی و نامرتبی جزئی و سایز و فرم نامناسب دندان ها به کار رود. این درمان برگشت ناپذیر است اما یک روش دائمی نیست و در صورت آسیب دیدگی و یا در طول زمان ضروری است تعویض گردد.

منبع: کلینیک سریتا

منبع: هفت گنج
انتشار: 1 آبان 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2216

به "چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند؟چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند؟چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند؟چه کسانی می توانند دندان های خود را لمینت نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید