کشته شدن 16 زندانی در درگیری در یک زندان مکزیک

به گزارش مالکوم، مقام های رسمی مکزیک از کشته شدن حداقل 16 زندانی و زخمی شدن 5 نفر دیگر در جریان درگیری و منازعه در یک زندان در شمال این کشور خبر می دهند.

کشته شدن 16 زندانی در درگیری در یک زندان مکزیک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های رسمی مکزیک اعلام کردند: در درگیری و نزاع خونین در یک زندان در ایالت زاکاتکاس واقع در شمال این کشور حداقل 16 زندانی کشته و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

این یکی از بدترین و خشونت آمیزترین رویدادها در مکزیک از زمان ریاست جمهوری آندرس مانوئل لوپز اوبرادور است.

این درگیری خونین عصر سه شنبه در این زندان به وقوع پیوسته است. رسانه های خبری مکزیک اعلام نموده اند که این درگیری به خاطر یک مسابقه فوتبال شروع شده است.

اسماعیل کامبروس وزیر امنیت عمومی این ایالت گفت: همه کارکنان زندان در جریان این درگیری در حال فعالیت بوده اند و تحقیقات درباره این حادثه شروع شده است.

وی اشاره ای به علت اصلی این درگیری و نزاع ننموده ولی گفته است که شرایط در این زندان تحت کنترل است.

کامبروس اضافه کرد: پس از این درگیری یک زندانی به همراه یک اسلحه گرم بازداشت شده و 3 اسلحه دیگر به همراه چند چاقو نیز در این زندان کشف شده است.

این مقام رسمی دولت مکزیک گفت: فعلا منتظر نتایج تحقیقات هستیم و این تحقیقات شامل رئیس، مدیران ارشد و فرماندهان زندان خواهد بود. پس از تحقیقات درباره برکناری مقام های زندان تصمیم گیری خواهیم کرد.

مقام های قضایی تحقیقات گسترده ای را درباره عاملان اصلی ورود اسلحه به زندان شروع نموده اند. 5 زندانی که در جریان این درگیری ها زخمی شده اند در شرایط باثباتی قرار دارند.

این حادثه تازه ترین چالش بزرگ برای رئیس جمهور مکزیک است که کاهش سطح خشونت ها در این کشور را یکی از مهمترین اولویت های کاری خود اعلام نموده است. اوبرادور از دسامبر 2018 در مکزیک قدرت را در دست گرفته است. تازه ترین آمارها نشان می دهد تعداد قتل و کشتار در مکزیک در سال 2019 به رکورد جدیدی رسیده و از آمار سال 2018 فراتر رفته است.

زندان های مکزیک طی سال های اخیر شاهد خونین ترین درگیری ها و فجایع بوده است. در سال 2017 حداقل 28 زندانی در درگیری خونین در زندانی در شهر آکاپولکو کشته شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 707

به "کشته شدن 16 زندانی در درگیری در یک زندان مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 16 زندانی در درگیری در یک زندان مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید