گزارش وزیر خارجه از دستاوردهای سفر به جمهوری آذربایجان

به گزارش مالکوم، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه با تشریح نتایج سفر خود به باکو تاکید نمود در جریان سفر به روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه در زمینه همکاری های شش جانبه و دیگر همکاری های منطقه ای صحبت و رایزنی خواهیم کرد

گزارش وزیر خارجه از دستاوردهای سفر به جمهوری آذربایجان

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در تشریح نتایج سفر خود به جمهوری آذربایجان گفت: سفر بسیار خوبی انجام شد. سفر به جمهوری آذربایجان شروع یک سفر منطقه ای در حوزه قفقاز برای بحث پیرامون روش های تقویت صلح و ثبات در منطقه و همچنین گسترش روابط دو جانبه است.

وی با بیان اینکه در ماه های گذشته در حوزه دوجانبه همکاری های خیلی خوبی با جمهوری آذربایجان داشته ایم، گفت: برای حل و فصل مسائل منطقه ای نیز کوشش ها و سفرهای خوبی در گذشته انجام شد و به همین دلیل، شاهد سفر چندی پیش سیدعباس عراقچی به جمهوری آذربایجان و چند کشور منطقه بودیم. امروز هم من در جریان دیدارهایم با مقامات آذربایجانی هر دو موضوع (مسائل دوجانبه و مسائل منطقه ای) را پیگیری کردم.

این دیپلمات عالی رتبه با اشاره به دیدار امروز خود با رییس جمهوری آذربایجان توضیح داد: دیدار بسیار مهم و مفیدی با الهام علیف انجام شد. در این دیدار در ارتباط با ابتکار منطقه ای و روش های همکاری در حوزه های مختلف به صورت چند جانبه در این منطقه استراتژیک و همکاری در حوزه های دیگر از جمله انرژی با همکاری دیگر کشورها که منجر به تقویت صلح و ثبات در منطقه گردد، رایزنی کردیم.

ظریف با بیان اینکه در ارتباط با همکاری های دو جانبه نیز که در کمیسیون مشترک دو کشور تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده بود، صحبت های خوبی انجام شد، اعلام نمود: در خصوص بازسازی مناطق آزاد شده رایزنی کردیم. امیدواریم در این زمینه ها شاهد همکاری هر چه بیشتر دو کشور در جهت تامین منافع ایران و جمهوری آذربایجان باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به همکاری های چندجانبه در منطقه و اهمیت این مسئله برای ایران ابراز داشت: در جریان سفر به روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه در زمینه همکاری های شش جانبه و دیگر همکاری های منطقه ای صحبت و رایزنی خواهیم کرد.

همچنین محمدجواد ظریف در سرانجام دیدارهای خود در جمهوری آدربایجان در حساب کاربری اش در توییتر نوشت: در باکو گفت وگوهایی مفصل و بسیار مثمرثمری را درخصوص روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای با رئیس جمهور علی اف، شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر و جیحون بایراموف وزیر خارجه به سرانجام رساندم.

وی تاکید نمود: راه رسیدن به صلح پایدار از ترتیبات منطقه ای فراگیر گذر می نماید، از جمله کریدورهای حمل و نقل که منفعت آن برای همه است.

محمدجواد ظریف شب گذشته در شروع تور منطقه ای خود وارد باکو شد و امروز با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان دیدار و گفت وگو کرد. وزیر امور خارجه در ادامه، به مسکو، تفلیس، ایروان و آنکارا سفر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1371

به "گزارش وزیر خارجه از دستاوردهای سفر به جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش وزیر خارجه از دستاوردهای سفر به جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید