12 درصد مساحت کرمانشاه بافت فرسوده است

به گزارش مالکوم، معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه وسعت بافت فرسوده شهر کرمانشاه را برابر 12 درصد مساحت این شهر خاطرنشان کرد.

12 درصد مساحت کرمانشاه بافت فرسوده است

بهزاد مسعودی معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه 12 درصد مساحت شهر کرمانشاه را بافت فرسوده تشکیل می دهد، گفت : از لحاظ جمعیت، سکونت پذیری این منطقه ها قدری بالاست و در مجموع حدود 15 درصد جمعیت شهر کرمانشاه در این منطقه ها ساکن هستند.

وی با اشاره به تفاوت بافت فرسوده در نقاط مختلف شهر گفت: بعضی از این بافت ها، بافت تاریخی بوده، بعضی بافت روستایی و بعضی بافت حاشیه ای و برحسب نوع آن دستگاه های متولی در زمینه احیا و بازسازی آن ها هم متفاوت هستند.

مسعودی گفت: در مجموع دستگاه های اصلی و متولی در این زمینه راه و شهرسازی، استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه هر دستگاه برنامه هایی در زمینه احیای این بافت ها داشته و اقداماتی را انجام می دهد، گفت: این اقدامات بصورت پراکنده است و ما هنوز نقشه راه و سند و یا برنامه مدونی برای این موضوع نداریم.

مسعودی گفت: احتیاج است که نقشه راهی در این زمینه تهیه شده و نقش هر دستگاه در آن تعیین شده و طبق زمانبندی خاصی احیای این بافت ها صورت گیرد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه محور اصلی احیای این بافت ها باید ساکنان این منطقه ها باشند، گفت: هر طرح و برنامه ای در این زمینه تنها با مشارکت مردم موثر خواهد بود.

مسعودی به خطرات بافت فرسوده در زمان وقوع بلایای طبیعی اشاره نمود و اضافه کرد: اگر خدای نکرده زلزله ای مانند سال 1396 را تجربه کنیم قطعا بافت های فرسوده یکی از آسیب پذیرترین منطقه ها خواهند بود و به همین دلیل احتیاج است که خود ساکنان این منطقه ها متوجه این مسئله بوده و در طرح های بازسازی مشارکت داشته باشند .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2069

به "12 درصد مساحت کرمانشاه بافت فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 درصد مساحت کرمانشاه بافت فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید