بازسازی منزل: آخرین شرایط بازسازی منطقه ها سیل زده فارس ، ارائه تسهیلات 200 میلیون تومانی برای هر واحد مسکونی

به گزارش مالکوم، در پی وقوع سیل سال گذشته در جنوب استان فارس بسیاری از منطقه ها آسیب دیده در این راستا، بازسازی منطقه ها سیل زده مدتی است که شروع و تسهیلاتی هم برای بازسازی منازل تخریب دیده در نظر گرفته شده است.

بازسازی منزل: آخرین شرایط بازسازی منطقه ها سیل زده فارس ، ارائه تسهیلات 200 میلیون تومانی برای هر واحد مسکونی

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

گروه استان های خبرنگاران، براساس آمار رسمی اعلام شده از سوی استانداری فارس سیل سال گذشته در جنوب استان فارس بیش از 500 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و بالغ بر 1300 میلیارد تومان به بخش های زیر بنایی و زیرساخت های آب، برق، گاز و مخابرات خسارت وارد کرد.

بعلاوه هزار و 380 واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل تخریب شده و احتیاجمند بازسازی و احیا هستند و در این راستا وعده ارائه تسهیلات تعمیر و بازسازی و اسکان موقت، به وسیله بنیاد مسکن داده و قرار شد که دولت نیز بخشی از مصالح ساختمانی را به صورت رایگان در اختیار مردم سیل زده قرار دهد.

اختصاص 20 هزار میلیارد تومان وام برای بخش کشاورزی

خلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از کوشش برای بازگشت حالت عادی به منطقه ها سیل زده اطلاع داد و در این باره می گوید: ساخت وساز ها پیش از ابلاغ اعتبار ها در شهر های سیل زده آغاز شد و با ابلاغ اعتبار ها کوشش می گردد که فرایند سرعت بیشتری بگیرد.

عبداللهی با بیان اینکه تسهیل شرایط برای ساخت و ساز از دیگر اقداماتی بود که مورد توجه نهاده شد، گفت: به همین دلیل ساخت و ساز ها معطل صدور پروانه های شهرداری نمانده و در منطقه ها سیل زده بدون پروانه ساخت و ساز آغاز شد تا سرعت کار بیشتر گردد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس 60 میلیارد تومان به شهرداری های شهر های آسیب دیده از سیل ابلاغ شده که در کنار آن اعتبارات برای بنیاد مسکن نیز ابلاغ شده تا هر چه سریع تر بازسازی ها کامل گردد.

عبداللهی مجموع اعتبارات جبران سیل برای دستگاه های اجرایی اعم از شهرداری و بنیاد مسکن را 540 میلیارد تومان ذکر می نماید و ساخت وساز ها نیز در قالب تعمیر، بازسازی و احداث است. بعلاوه برای خانواده هایی که در سیل جان باخته داشتند، 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس از اختصاص 20 هزار میلیارد تومان وام برای بخش کشاورزی خبر می دهد و می افزاید: این مبلغ در قالب تسهیلات با سود 4 درصد و 15 ساله به کشاورزان و باغداران آسیب دیده از سیل پرداخت می گردد.

وی بعلاوه از امهال 3 ساله وام های کشاورزی اطلاع داد که این فرصت یاری می نماید خسارت ناشی از سیل بار دیگری بر دوش کشاورزان آسیب دیده نگذارد.

شنیده ها حاکی از این است که 154 میلیارد تومان تسهیلات برای آسیب دیدگان سیل در شهر های جنوبی و 79 میلیارد تومان نیز یاری بلاعوض بخش دیگری از مجموع یاری ها و اعتبارات برای جبران سیل در دی ماه سال گذشته در شهرستان های جنوبی، چون لارستان، لامرد، مهر، اوز و گراش در نظر گرفته شده است.

در میان شهر های آسیب دیده از سیل شهر بیرم بیش از دیگر نقاط آسیب دید که همین امر منجر شد بسیاری از مسئولان استانی و کشوری برای بازدید به این منطقه سفر نمایند. علاوه بر اعتبارات مصوب دولت دیگر دستگاه ها و نهاد ها نیز در جبران خسارت سیل مشارکت کردند.

راه اندازی ستاد بازسازی واحد های خسارت در بیرم

جودی، معاون بنیاد مسکن در سفر به منطقه سیل زده بیرم لارستان در این باره می گوید: ارزیابی خسارات واحد های مسکونی در استان های درگیر سیل به اتمام رسیده و گزارش نهایی به دولت ارائه شد.

جودی می افزاید: ستاد بازسازی واحد های خسارت دیده در شهر بیرم لارستان راه اندازی شده و خسارت دیدگان می توانند با مراجعه به این ستاد تمام فرآیند های لازم در مورد نام نویسی و تشکیل پفراینده را به صورت یکپارچه انجام دهند و با توجه به پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس مسئولان شهرستان لامرد یک ستاد دیگر بازسازی نیز از همین هفته در این شهرستان راه اندازی خواهند کرد.

وی می افزاید: این بنیاد از محل اعتبارات داخلی خود کار آواربرداری و بازسازی واحد ها را به طور رسمی آغاز خواهد نمود.

معاون بنیاد مسکن کشور می گوید: بر اساس اعلام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبلغ 200 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی وام با سود چهار درصد پیش بینی شده است بعلاوه مبلغی افزون بر 70 میلیون تومان به صورت بلاعوض برای منازل تخریبی و تعمیری در اختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت.

جودی اضافه نمود: از سوی بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکونی حدود هشت تن سیمان رایگان تعلق گرفته که تمهیدات و مجوز های لازم برای تحویل این مصالح صورت گرفته است بعلاوه تمام امور مربوط به صدور پروانه و سایر استعلام ها و پیش احتیاج های لازم برای ساخت واحد های مسکونی به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ضمانت برای دریافت وام ها به صورت زنجیره ای خواهد بود، خاطرنشان می نماید: مردم نگران نباشد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام نواقص و کمبود ها برای تشکیل پفراینده های مربوط به تسهیلات بانکی را با همکاری سازمان های مربوط و بانک های عامل انجام می دهد.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح می نماید: بر اساس برآورد رقمی افزون بر 250 میلیون تومان اعم از تسهیلات، یاری بلاعوض و استعلامات و مجوز ها برای هر واحد مسکونی پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1947

به "بازسازی منزل: آخرین شرایط بازسازی منطقه ها سیل زده فارس ، ارائه تسهیلات 200 میلیون تومانی برای هر واحد مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: آخرین شرایط بازسازی منطقه ها سیل زده فارس ، ارائه تسهیلات 200 میلیون تومانی برای هر واحد مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید