شروع مجدد مذاکرات پسابرگزیت بعد از وقفه کرونایی طولانی

به گزارش مالکوم، نمایندگان اتحادیه اروپا و انگلیس امروز در حالی بعد از یک وقفه طولانی به دلیل شیوع کرونا مذاکرات پسابرگزیت را به صورت ویدئوکنفرانس دوباره به جریان انداختند که این مذاکرات به شدت با کمبود زمان روبرو است.

شروع مجدد مذاکرات پسابرگزیت بعد از وقفه کرونایی طولانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس سایتونگ آلمان، اتحادیه اروپا و انگلیس از امروز (دوشنبه) مذاکرات خود برای دستیابی به یک توافق تجاری در دوران پسابرگزیت را بعد از یک وقفه طولانی به دلیل شیوع کرونا شروع کردند.

این مذاکرات بر اساس تصمیمات اتخاذشده باید تا پایان سال 2020 انتها یابد. این مذاکرات تحت فشار بالای زمان واقع شده است. تا ماه اکتبر باید توافقی در این باره انجام تا به موقع بتواند تصویب گردد و تا پایان ماه ژوئن هم باید تعیین گردد که آیا تاریخ مذاکرات پسابرگزیت تمدید می گردد.

انگلیس در 31 ژانویه سال 2020 (11 بهمن ماه 98) رسماً اتحادیه اروپا را ترک کرد و بر اساس توافق برگزیت سال 2019، وارد یک مرحله گذار شد که در آن همه قواعد اتحادیه اروپا همچنان برای انگلیس اعتبار دارد و لندن همچون سابق باید به این اتحادیه بودجه پرداخت کند.

دوره گذار موردتوافق گرفته در پایان سال 2020 به اتمام می رسد مگر اینکه هر دو طرف حداکثر تا اواسط امسال میلادی تصمیم بگیرند این تاریخ را به مدت دو سال دیگر تمدید نمایند.

مذاکرات پسابرگزیت چندی پیش بعد از برگزاری اولین ملاقات بین نمایندگان طرفین به دلیل ویروس کرونا متوقف شد. مذاکره نمایندگان ارشد طرفین مدتی به دلیل کرونا در قرنطینه قرار گرفتند و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم به کرونا مبتلا شد.

مذاکرات فعلی هم با ویدئوکنفرانس انجام می گردد و وقت گیرتر از مذاکرات معمول است و جای تعجب نیست که فشار زمان در این شرایط افزایش پیدا کند.

دولت انگلیس شدیداً مخالف تمدید مذاکرات پسابرگزیت است.

یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس هفته گذشته خاطرنشان کرد: ما چنین درخواستی از اتحادیه اروپا نخواهیم داشت و اگر اتحادیه اروپا هم این را درخواست کند ما آن را رد می کنیم.

وی تأکید کرد که تمدید دوران انتقالی تنها مذاکرات را به درازا می کشد. انگلیس به انعطاف پذیری مالی و قانونی و نه قوانین اتحادیه اروپا احتیاج دارد.

این اختلاف نظرها نشان می دهد که شانس دستیابی به توافق در این دوره زمانی کم بسیار پایین است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 901

به "شروع مجدد مذاکرات پسابرگزیت بعد از وقفه کرونایی طولانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مجدد مذاکرات پسابرگزیت بعد از وقفه کرونایی طولانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید