ایجاد امکانات ورزشی در جوار خوابگاه ها در راستای سلامت دانشجو است

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی روز چهار شنبه در آیین مجازی افتتاح 28 پروژه ورزشی دانشگاه ها گفت: در همه دانشگاه ها اتاق تندرستی ایجاد شده است و در اکثریت دانشگاه ها نیز مرکز مشاوره سلامت دایر شده است تا به دانشجویان در امر ورزش مشاوره تخصصی بدهد.

ایجاد امکانات ورزشی در جوار خوابگاه ها در راستای سلامت دانشجو است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

وی اضافه نمود: از سال 92 تا به امروز 141 پروژه ورزشی زودبازده در همجواری خوابگاه های دانشجویی به بهره برداری رسیده است و در دانشگاه ها 74 اتاق تندرستی و 76 مرکز مشاوره تندرستی ایجاد و 72 سالن ورزشی تجهیز شده است.

صدیقی با تاکید بر اهمیت سلامتی دانشجویان برای مسئولان وزارت علوم گفت: چندین سال است که طرح غربالگری جسمانی دانشجویان انجام می گردد تا انواع آسیب های اسکلتی و بدنی آنان تعیین و برای درمان اقدامات لازم توصیه گردد.

وی گفت: در آخرین طرح غربالگری انجام شده توسط مراکز مشاوره تندرستی دانشگاه ها 40 هزار کارنامه سنجش جسمانی صادر شده است و این اطلاعات در حال بررسی تخصصی است. با برگزاری آیین مجازی افتتاح 27 پروژه در سازمان امور دانشجویان، 24000 متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه ها اضافه شد با حضور ریاست سازمان امور دانشجویان، مسئولان وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه، 27 پروژه دانشگاهی به صورت مجازی افتتاح و 24000 متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه ها اضافه شد.

در این آیین مجازی که به مناسبت هفته دولت و بازگشایی دانشگاهها صورت گرفت 18 زمین چمن مصنوعی، 4 کفپوش زمین روباز، 4 سالن بدنسازی، و سوله ورزشی و یک سالن تیراندازی در 23 دانشگاه و موسسه آموزش عالی به صورت همزمان افتتاح شد.

بر اساس این گزارش برای بهره برداری از این پروژه ها 9 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه صرف شده است و در دانشگاههای علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، خلیج فارس، هرمزگان، جهرم، سراوان، زابل، شهید باهنر کرمان، ولی عصر(عج) رفسنجان، مرکز آموزش عالی لامرد، صنعتی قم، مرکز آموزش عالی محلات، نهاوند، بزرگمهر قائنات، مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا، رازی کرمانشاه، شهید بهشتی، مجتمع آموزش عالی مهندسی اسفرایین، صنعتی ارومیه، مرکز آموزش عالی شیروان، مجتمع آموزش عالی گناباد، آموزشکده فنی و حرفه ای پسران، شهید مدنی آذربایجان، هنر اسلامی تبریز و صنعتی سهند به بهره برداری رسیدند.

پرهیزکار ابیانه معاون پشتیبانی و مدیریت منابع و علیزاده مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان، مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان و اسماعیلی مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم در این آیین حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1129

به "ایجاد امکانات ورزشی در جوار خوابگاه ها در راستای سلامت دانشجو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد امکانات ورزشی در جوار خوابگاه ها در راستای سلامت دانشجو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید