باز شدن گره کور نوسازی در پیکان شهر

به گزارش مالکوم، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد که گره کور نوسازی در شهرک پیکان شهر باز خواهد شد.

باز شدن گره کور نوسازی در پیکان شهر

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

زهرا نژادبهرام در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص آخرین شرایط نوسازی شهرک پیکان شهر با بیان اینکه از احداث این شهرک بیش از 60 سال می گذرد و واحدهای 30 تا 60 متری در آن ساخته شده است، گفت: 4000 نفر در این شهرک درحالی زندگی می نمایند که خانه هایشان در معرض ریزش واقع شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل فرسودگی خانه ها در این شهرک شاهد اتفاقاتی خاص هستیم، ادامه داد: شاید باورش سخت باشد اما به دلیل فرسودگی و کهنگی تاسیسات در این شهرک هر چند روز یکبار شاهد مسدود شدن و بالا آمدگی فاضلاب هستیم و یا در یکی از بلوک ها، ساختمان 4 طبقه به علت شدت فرسودگی به مانند برج پیزا کج شده است.

وی با بیان اینکه حالا یک سازنده مایل است نسبت به نوسازی این چند هکتار شهرک اقدام کند؛ اما باید سود مالی آن نیز لحاظ گردد، گفت: همه مسئولان سعی دارند تا در راستای بهبود کیفیت زندگی در این شهرک اقدام نمایند و یک به یک موانع را رفع نمایند که یکی از این موانع مربوط به تصمیم شورای شهر بود؛ چراکه براساس طرح تفصیلی شهر تهران ، پیکان شهر باغ مشخص شده و به همین دلیل باید از ضوابط باغات پیروی می کرد و قطعا نمی توانستند به اتکای ضوابط باغ، نسبت به نوسازی این شهرک 1500 خانواری اقدام نمایند، در حالی که درخت چندانی نیز در این محدوده وجود نداشت و در طول زمان درختان از بین رفته بودند.

نژادبهرام با بیان اینکه اعضای شورای شهر پس از آنالیز تخصصی و از آنجایی که این شهرک حدنصاب درختان را نداشت رأی به غیر باغ بودن این شهرک به شرط حفظ درختان موجود دادند، اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر تهران آماده شروع نوسازی این شهرک هستند و حالا باید سازنده و توسعه گر طرح های خود را برای آنالیز به شهرداری منطقه 22 و نهادهای مربوطه بدهند تا گره کور نوسازی که به نظر می رسد شهرک پیکان شهر اسیر آن شده باز گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 899

به "باز شدن گره کور نوسازی در پیکان شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز شدن گره کور نوسازی در پیکان شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید