باید به الگوی مشخصی در تامین منابع مالی شهرداری تهران برسیم

به گزارش مالکوم، تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شهرداری تهران گفت باید در شورای شهر تهران به الگوی مشخصی در تامین منابع مالی شهرداری برسیم.

باید به الگوی مشخصی در تامین منابع مالی شهرداری تهران برسیم

جعفر شربیانی در جریان بررسی لایحه مجوز فروش و تصویب معامله ملک پلاک ثبتی116/1088 قطعه 79 بخش 11 تهران که در جلسه امروز شورا مطرح شد، با بیان این مطلب افزود: مطالعات نشان می دهد شهرداری تهران در حوزه پارکینگ سازی تجربه موفقی ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید از عملکرد شهرداری تهران در این بخش استفاده کرد، ادامه داد: شهرداری تهران بعد از چنددهه که روش های مختلفی را در حوزه تامین منابع مالی اتخاذ کرده از آسمان فروشی گرفته تا شهر فروشی و زیر زمین فروشی؛ باید الگوی مشخصی در حوزه تامین منابع مالی و پایدار خود تبیین کند.

این عضو شورای شهر تهران بیان نمود: باید به این مساله توجه داشت که اکنون شهرداری تهران ذخایر ملکی غنی ای در اختیار ندارد بنابراین شورای شهر به عنوان نهاد تصمیم گیر باید بتواند به الگوی مشخصی در حوزه تامین منابع مالی در شهرداری تهران برسد.

شربیانی در بخش دیگر صحبت خود با مطرح نمودن 3 پیشنهاد در این بخش یاد آور شد: نخست آنکه اگر بخواهیم به این لایحه رای بدهیم باید به صورت دقیق در مصوبه عنوان شود که تحت هیچ شرایطی در موضوعاتی مانند مزایده، قرارداد، صدور پروانه ساخت و مجوزهای لازم تغییری ایجاد نمی شود.

وی تاکید کرد: به عبارتی باید در مصوبه قید شود که منبع و مصرف درآمد به چه صورت باید باشد تا در آینده منابع مالی این لایحه در بخش های هزینه ای مانند پرداخت حقوق و دستمزد مصرف نشود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در بیان پیشنهاد دوم خود گفت: با توجه به اینکه ملک مذکور در منطقه برخوردار قرار گرفته است، می توان از جلب مشارکت بخش خصوصی برای تامین منابع مالی استفاده کرد.

شربیانی صرفه نظر از فروش ملک مذکور در لایحه را به عنوان پیشنهاد سوم خود مطرح نمود و افزود: شهرداری می تواند با ارائه فهرستی از املاکی که برای فروش با هدف تامین منابع مالی پروژه ها در نظر دارد به شورای شهر ارائه کند تا اعضا بتوانند به صورت کلی تصمیم گیری کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1920

به "باید به الگوی مشخصی در تامین منابع مالی شهرداری تهران برسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید به الگوی مشخصی در تامین منابع مالی شهرداری تهران برسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید