برهم صالح حمله به نیرو های پیشمرگ و اقدامات یکجانبه ترکیه را محکوم کرد

به گزارش مالکوم، ریاست جمهوری عراق حمله روز گذشته به نیرو های پیشمرگه در استان دهوک و حملات ترکیه به خاک عراق را محکوم کرد.

برهم صالح حمله به نیرو های پیشمرگ و اقدامات یکجانبه ترکیه را محکوم کرد

بهترین تجربه سفر را با تورهای پاییزی ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از میدل ایست نیوز، براساس بیانیه رسمی سخنگوی ریاست جمهوری عراق، وی بر ضرورت توقف این اقدامات تأکید کرد و حضور نظامی حزب کارگران کردستان در خاک عراق را غیر قانونی دانست و خواهان اقدام برای خاتمه دادن به این اقدامات برهم زننده ثبات در عراق شد.

رئیس جمهوری عراق همچنین بر ضرورت جلوگیری از نقض حاکمیت ارضی کشورش و لزوم خروج نیرو های ترکیه از اقلیم کردستان و موصل تأکید کرد و حضور این نیرو ها را نقض اصول حسن هم جواری و خلاف معاهده های بین المللی دانست.

برهم صالح همچنین حمله اخیر ترکیه به مناطق اطراف اردوگاه مخمور را اقدامی پرمخاطره خواند که جان شهروندان و پناهجویان را با خطر روبرو می نماید و خلاف قوانین بین المللی و موازین انسانی است.

رئیس جمهوری عراق جدا از این بر ضرورت تقویت روابط با ترکیه براساس منافع مشترک و حل اختلافات مرزی و همکاری و هماهنگی در پرونده های امنیتی و مخالفت با اقدامات یکجانبه ترکیه و لزوم احترام به حاکمیت ارضی عراق تأکید کرد.

او اضافه نمود که عراق همیشه تأکید نموده است که حاضر نیست میدان نزاع دیگران باشد و اجازه تعرض به خاکش را نمی دهد و نمی گذارد که از خاکش برای اقدام علیه همسایگان استفاده گردد.

منابع امنیتی عراقی روز گذشته از جان باختن 5 نیروی پیشمرگه و زخمی شدن 7 نیرو در حمله ای به این نیرو ها در منطق جبل متین استان دهوک خبر دادند.

وزارت نیرو های پیشمرگه اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که نیرو های حزب کارگران (پ ک ک) در این حمله از سلاح های سبک و سنگین استفاده کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1621

به "برهم صالح حمله به نیرو های پیشمرگ و اقدامات یکجانبه ترکیه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برهم صالح حمله به نیرو های پیشمرگ و اقدامات یکجانبه ترکیه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید