برگزاری جلسه شورای امنیت با محوریت مناقشه کرچ

به گزارش مالکوم، جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف آنالیز مناقشه به وجود آمده میان روسیه و اوکراین بر سر تنگه کرچ شروع شد.

برگزاری جلسه شورای امنیت با محوریت مناقشه کرچ

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد طی اظهاراتش اوکراین را به نقض قوانین بین المللی از جمله منشور ملل متحد متهم کرد. او گفت، اقدام تحریک آمیز از پیش برنامه ریزی شده اوکراین در تنگه کرچ با موافقت غرب اجرا شده است.

وزارت امور خارجه روسیه پیش تر با انتشار بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به تعرض اخیر سه ناو اوکراینی در تنگه کرچ که به بسته شدن این تنگه منجر شد، اظهار داشت.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اظهار کرد: این واقعیت که چنین تعرضی به وقوع پیوسته و تدابیر بسیار خطرناکی در تنگه کرچ به کار گرفته شده، می تواند خطری برای عبور و مرور عادی تمامی ناوها در این منطقه آبی ایجاد کند.

پلیانسکی اعلام نمود: ما از شرکای خود در شورای امنیت می خواهیم مسئولیت رفتار خطرناک مقام های اوکراین را به دوش نکشند.

او اضافه نمود: این اقدام تحریک آمیز از قبل برنامه ریزی شده بود و این امر کاملا تعیین است. این اقدام با تایید کشورهای غربی صورت گرفت.

از سوی دیگر، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که کشورش در این مناقشه از اوکراین حمایت می نماید.

وی اظهار کرد: من به نمایندگی از آمریکا، هلند، لهستان، سوئد و انگلیس اعلام می کنم که ما در مخالفت با حمله روسیه متحد هستیم.

این دیپلمات آمریکایی توضیح داد: ما از یکپارچگی ارضی و حق حاکمیت اوکراین در چارچوب مرزهای بین المللی این کشور و مرزهای آبی آن حمایت می کنیم.

هیلی توضیح داد: ما نسبت به این رویداد که نشان دهنده تنشی خطرناک و تعرض به حقوق بین الملل است، ابراز نگرانی می کنیم.

این دیپلمات آمریکایی گفت که پیش از این درباره این رویداد با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه کشورش صحبت نموده است. نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: اظهارات من بازتابی از نگرانی ها در عالی ترین سطوح دولت ایالات متحده است.

درهمین حال، پیش از شروع این جلسه، نماینده اوکراین در سازمان ملل متحد در گفت وگو با خبرنگاران خواهان اعمال تحریم علیه مسکو شد و اعلام کرد: متأسفانه روسیه هیچ زبان دیگری را متوجه نمی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 107

به "برگزاری جلسه شورای امنیت با محوریت مناقشه کرچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه شورای امنیت با محوریت مناقشه کرچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید