تدابیر سختگیرانه روسیه علیه آمریکا

به گزارش مالکوم، خبرنگاران : کاردار موقت سفارت آمریکا در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، یاداشتی را با مضمون سخت تر شدن تردد دیپلمات های آمریکایی در خاک روسیه به وی ابلاغ کرد.

تدابیر سختگیرانه روسیه علیه آمریکا

به گزارش به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام نمود: بارت گورمن کاردار موقت سفارت آمریکا در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار و با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

مطابق با کنوانسیون روابط دیپلماتیک وین و قوانین روسیه ازجمله قانون کار این کشور، تدابیری برای متوقف کردن استخدام کارمندان محلی برای کار در مراکز دیپلماتیک آمریکا در روسیه بکار گرفته خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه اعلام نموده است که باتوجه به موارد تخلف و نقض قوانین روسیه توسط کارکنان مراکز دیپلماتیک آمریکا در مناطق این کشور، اجرای تفاهم نامه سال 1992 در مورد تفاهم برای آزادی تردد متوقف می شود.

در بیانیه خاطرنشان شده است که براساس این تصمیم، کارکنان بنیادها و سازمان های اجتماعی آمریکایی نمی توانند آزادانه در مناطق روسیه فعالیت کنند و محدودیت ها شامل حال آنها خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب کاردار روسیه را به بهانه اقدامات بی ثبات کننده این کشور احضار کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه اعلام نمود: این حکم رئیس جمهوری روسیه با عنوان دفاع از منافع و امنیت کشور صادر شده و بزودی دولت روسیه فهرست کشورهای خصومت طلب در مورد روسیه را تنظیم خواهد کرد.

براساس این حکم، تدابیری برای مقابله با اقدامات خصمانه کشورها در مورد روسیه اتخاذ و بکار گرفته خواهد شد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه روسیه گفت: برای مقابله بیشتر با آمریکا آماده ایم.

به گزارش ایرنا، لاوروف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 1 که در برنامه مسکو. کرملین. پوتین پخش شد، در واکنش به این سوال که آیا واقعا گفت وگو با مقامهای آمریکایی در سطح کاری در مورد دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا آغاز شده است، اظهار کرد: همه سخنان ما در پاسخ به اقدامات غیردوستانه اخیر آمریکا بیان شده است.

وی اضافه کرد: ما همه تدابیر بکار گرفته (در پاسخ به اقدامات آمریکا) را اعلام کرده ایم و اگر تنش های بین دو کشور تشدید شود، آماده برای اتخاذ تدابیر بیشتر هستیم.

دیمیتری مدودیف معاون شورای امنیت روسیه اعلام نمود : از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده بودند.

به گزارش ایرنا، مدودیف که از سالهای 2008 تا 2012 رئیس جمهوری روسیه بود، روز جمعه در مقاله ای در خبرگزاری ریانووستی نوشت: از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم، دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1582

به "تدابیر سختگیرانه روسیه علیه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر سختگیرانه روسیه علیه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید