خبرنگاران استاد دانشگاه آمریکا: ترامپ به تروریسم پزشکی روی آورده است

به گزارش مالکوم، نیویورک- خبرنگاران- استاد تاریخ دانشگاه ایالتی کالیفرنیا گفت سیاست ضد ایرانی رژیم ترامپ اکنون به مرحله تروریسم در حوزه پزشکی و درمانی رسیده است و کوشش های ایران برای مهار ویروس کرونا را مشکل نموده است.

خبرنگاران استاد دانشگاه آمریکا: ترامپ به تروریسم پزشکی روی آورده است

دیوید یعقوبیان روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگاران اضافه نمود کاخ سفید سیاست تنبیه دسته جمعی برای ایران را در دوران بحران کرونا شدت بخشیده است که اوج انحطاط اخلاقی و سیاسی آمریکاست.

این استاد دانشگاه با اشاره به افزایش تحریم های ضد ایرانی گفت: هیچ کدام از چالش هایی که من یا همکارانم در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا به دلیل شیوع کووید-19 با آن سر و کار داریم به اندازه مسائل بسیار بزرگی که این روزها شهفرایندان ایرانی با آن روبرو هستند، نیست. مسائلی که به دلیل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی دولت آمریکا و طرح فشار حدبیشتری بسیار پیچیده شده اند.

شرارت رژیم ترامپ

یعقوبیان رژیم ترامپ را به تروریسم مالی و پزشکی علیه ایران متهم کرد و ادامه داد: تروریسم مالی و پزشکی که به عنوان مجازات دسته جمعی علیه ایرانیان در این زمان همه گیری کرونا اعمال می گردد، گواهی تازه بر انحطاط و پستی رژیم ترامپ است.

وی توضیح داد: سیاست های ترامپ، شرارت سیاست خارجی آمریکا را به سطحی بی سابقه در تاریخ آن رسانده است و بدترین چهره را از دولت و امپراتوری ایالات متحده در دنیا به نمایش گذاشته است.

استاد تاریخ دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن برناردینو اظهار کرد: در مخالفت و مقاومت در برابر این جنون امپریالیستی، من و همکارانم در مرکز مطالعات اسلامی و خاورمیانه دانشگاه ایالتی کالیفرنیا با همه ایرانیان و همکارانم در ایران ابراز همدردی می کنیم و در این نوروز پیغام عشق و همبستگی خود را برای آنها می فرستیم.

چالش های تدریس در دوران کرونا

در ادامه خبرنگاران از این استاد دانشگاه درباره شرایط دانشگاه های کالیفرنیا پرسید و اینکه وی چگونه با مسائل ادامه تدریس از خانه روبرو شده است؟

دکتر یعقوبیان پاسخ داد: انتقال از تدریس در کلاس به کنج انزوا در خانه و انجام تدریس آنلاین بسیار سخت و پر دست انداز بوده است، به این معنا که برنامه ها و دستورالعمل های دانشگاه و دولت ایالتی کالیفرنیا به طور مرتب تغییر می نماید و تقریبا در طول دو هفته گذشته روزانه تغییر داشته است.

وی ادامه داد: اکنون بنا به آخرین دستور العمل، دانشگاه به طور نامحدود تعطیل شده است. البته با توجه به تهدید ویروس کرونا این تغییرات قابل درک است.

استاد تاریخ دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن برناردینو اظهار کرد: اکنون کل نظام دانشگاهی ایالتی کالیفرنیا که از 23 دانشگاه تشکیل شده است، برای مدت بهار و احتمالا تابستان به حالت آموزش آنلاین منتقل شده است. بر این اساس، بیشتر جلسات اداری دانشگاه به صورت مجازی تشکیل می گردد تا مسئولان و استادان در خصوص چگونگی ادامه کار به صورت تدریس صد در صد آنلاین صحبت نمایند.

وی توضیح داد: در حالی که خوشبختانه فناوری برای فعال کردن آموزش آنلاین در بیشتر موارد موجود است اما مدیریت انتقال سریع کل فعالیت های دانشگاهی به فضای مجازی در سطح محلی، ایالتی، ملی و دنیای، دو چالش به وجود آورده است.

این استاد دانشگاه اضافه نمود: نخست اینکه، ضرورت یادگیری حجم بالایی از اطلاعات مربوط به تدوین برنامه ها و آموزش آنلاین در کوتاه مدت بر کیفیت تدریس تاثیر مثبتی نخواهد داشت. دوم اینکه رشد تصاعدی در استفاده همزمان دنیای از برنامه هایی چون زوم و اسکایپ، اینترنت و سرعت آن را مختل خواهد نمود.

یعقوبیان ادامه داد: گذشته از مسائل فنی، این واقعیت نیز وجود دارد که دانشجویان و دانش آموزان هم اکنون خودشان با چالش های جدیدی روبرو هستند. از جمله تنظیم برنامه شغلی آنها برای کلاس آنلاین (البته اگر به اندازه کافی خوش شانس باشند که هنوز هم شغلی داشته باشند) یا مراقبت از بچه هایشان که مدرسه نمی فرایند. بر این اساس، من و همکارانم در کوشش هستیم تا با استفاده از حداقل گزینه ها در کوتاه مدت کار را ساده سازی کنیم و با ایمیل و ویدئوکنفرانس کار تدریس را فعلا پیش ببریم.

وی اضافه نمود: اینکه با این فناوری می توانیم به صورت مجازی دیدار کنیم تا چالش ها را به طور جمعی (و همچنین به طور جداگانه با دانشجویانمان) مورد بحث قرار دهیم، احساس انزوا و تنهایی را از من می گیرد. من به همکاران و دانشجویان آنها در ایران می اندیشم که با شجاعت با این چالش ها و استرس های بی سابقه رودررو شده و در برابر قلدرمابی آمریکا سر خم نمی آورند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 829

به "خبرنگاران استاد دانشگاه آمریکا: ترامپ به تروریسم پزشکی روی آورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاد دانشگاه آمریکا: ترامپ به تروریسم پزشکی روی آورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید