رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن پس از توافق وزرای دفاع علیه چین

به گزارش مالکوم، رزمایش مشترک آمریکا با ژاپن تازه ترین اقدام دولت بایدن برای هشدار به چین و ائتلاف با متحدان قدیمی واشنگتن است

رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن پس از توافق وزرای دفاع علیه چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تایمز ژاپن،وزیر دفاع ژاپن از برگزاری یک رزمایش مشترک نظامی با آمریکا و فرانسه اطلاع داد.

ژاپن به عنوان یکی از متحدان قدیمی آمریکا میخواهد یک رزمایش عظیم نظامی مشترک با فرانسه و آمریکا برگزار کند.

وزیر دفاع ژاپن دراین باره گفت: ما قصد داریم همکاری میان ژاپن، آمریکا و فرانسه را به عنوان بخشی از ماموریت محافظت از جزایر دور خود توسعه دهیم.

به نظر میرسد این رزمایش سیگنالی برای چین به عنوان رقیب قدیمی ژاپن و آمریکا باشد. هفته گذشته در ملاقات وزرای دفاع ژاپن و آمریکا برای اولین بار پس از 1969 دو طرف در بیانیه مشترک خود از تایوان نام بردند.

تایمز ژاپن نیز در مطلبی گزارش داده که وزرای دفاع آمریکا و ژاپن به این توافق دست یافته اند که درصورت بروز درگیری نظامی بین چین و تایوان با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.

چین و تایوان مدتهاست که دچار تنش جدی شده اند و به نظر می رسد آمریکا از این جزیره برای اعمال فشار بر پکن بهره میبرد. در این بین دولت جدید آمریکا در راستای سیاست تقابل با چین در شرق آسیا به دنبال جلب نظر متحدان قدیمی واشنگتن و همراه کردن آنها با خود است.

چین که از یک سو تایوان را بخشی از سرزمین خود می داند با اقدامات مختلف ازجمله پرواز هواپیماهای نظامی خود بر فراز تایوان میخواهد این موضوع را به مقامات تایوان گوشزد کند که به هیچ عنوان حاضر به از دست دادن این جزیره نیست.

از سوی دیگر آمریکا نیز با فروش سلاح به تایوان و اعزام ناو خود به تنگه تایوان سیگنال های مهمی در راستای حمایت از تایوان ارسال نموده است. باتوجه به اینکه موضوع تایوان برخلاف دوره ریاست جمهوری ترامپ برای جو بایدن و دموکراتها بسیار حائز اهمیت است به نظر میرسد این جزیره به یکی از محورهای اصلی تنش میان چین و آمریکا تبدیل شده و هر روز بر آتش این تنش افزوده می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1527

به "رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن پس از توافق وزرای دفاع علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن پس از توافق وزرای دفاع علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید