روغن نارگیل چه خواصی برای مو دارد؟

به گزارش مالکوم، بعضی معتقدند روغن نارگیل درمان نهایی شوره سر، پسوریازیس و سایر بیماری های پوست سر است.

روغن نارگیل چه خواصی برای مو دارد؟

به گزارش برترینها به نقل از ایندیپندنت؛ وقتی صحبت از روغن نارگیل می گردد، بیشتر مردم به آشپزی فکر می نمایند، در حالی که احتمالا این روغن مد بعدی دنیای مراقبت از مو باشد.

بعضی معتقدند روغن نارگیل درمان نهایی شوره سر، پسوریازیس (نوعی بیماری پوستی) و سایر بیماری های پوست سر است.

در سال های اخیر، بسیاری از بلاگرهای زیبایی و فعالان در تیک تاک استفاده از روغن نارگیل به عنوان درمانی برای پوست خشک را توصیه کردند اما استفاده از روغن نارگیل برای مو و پوست سر مد جدیدی است که توجه افراد را جلب نموده و تاثیر آن در ترمیم موهای آسیب دیده و رفع کردن اختلال های پوست سر تحسین شده است.

موهای خشک و آسیب دیده

کراتین (پروتئین سازنده مو) در اثر شرایط مختلف آسیب می بیند. کارهای زیبایی مراقبتی شیمیایی مانند دکلره و رنگ کردن، فر کردن و استفاده از ابزارهای حرارتی صاف نماینده را هم به این شرایط اضافه کنید تا دریابید موهایی خشک و شنماینده چطور به این حال درآمده اند.

گفته می گردد روغن نارگیل می تواند به بهبود موخوره و آسیب های ناشی از حرارت بر مو یاری کند. به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که مو روغن نارگیل را به راحتی جذب می نماید و این برای مرطوب کردن مو مفید است.

وب سایت هلت لاین نیز در گزارشی نوشت که این روغن می تواند ریزش پروتئین مو را کاهش دهد و ممکن است به داشتن موهای ضخیم تر و سالم تر منجر گردد.

تسکین دهنده پوست سر

روغن نارگیل فقط برای مو نیست و می تواند به بهبود شوره سر و سایر بیماری های پوست سر هم یاری کند.

جویس پارک، پزشک متخصص پوست در اسکین ریفانیری (Skin Refinery)، می گوید روغن نارگیل خواص مرطوب نمایندگی، ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد که برای مو مفید است.

خواص ضدقارچی روغن نارگیل آن را برای درمان موارد خفیف شوره سر مناسب می نماید و چنانچه وب سایت وب مد اشاره می نماید، بسیاری از مبتلایان به پسوریازیس با روغن نارگیل تسکین یافته اند.

برای همه مناسب نیست

استفاده موضعی از روغن نارگیل علی رغم خواصی که دارد، برای همه مناسب نیست. این روغن برای بعضی بافت های مو خیلی چرب است و اگر پوست سرتان چرب باشد، می تواند منافذ آن را مسدود کند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر پوست سرتان مشکل حادتری داشته باشد، باید در پی درمان حرفه ای نزد یک پزشک متخصص باشید.

وب مد خاطرنشان می نماید از آنجا که روغن نارگیل هیچ ماده فعالی ندارد، به عنوان یک شامپوی درمانی محدودیت هایی دارد.

کارشناسان توصیه می نمایند اگر قصد استفاده از روغن نارگیل را دارید، روغن بکر آن را از فروشگاه های مواد غذایی یا زیبایی تهیه کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2193

به "روغن نارگیل چه خواصی برای مو دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن نارگیل چه خواصی برای مو دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید