طرز تهیه 11 نوع بستنی خانگی خوشمزه، با ثعلب و بدون ثعلب

به گزارش مالکوم، اینجا یاد بگیرید بستنی فوق العاده خوشمزه ای را در خانه برای عزیزانتان درست کنید و با ترفندهای ساده آشپزی را آسان کنید. بستنی نوعی دسر خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد و با توجه به شروع فصل تابستان این نوع دسر محبوبیت بیشتری پیدا می کند. بستنی از شیر، خامه و شکر تشکیل می شود. مقدار چربی شیر، مابین 10 تا 16 درصد متغیر است و معمولاً از شیر با 14 درصد چربی برای بستنی استفاده می شود.

طرز تهیه 11 نوع بستنی خانگی خوشمزه، با ثعلب و بدون ثعلب

از لحاظ تاریخی نیز اولین کارخانه بستنی سازی در جهان، در سال 1851 میلادی در مریلند شروع به کار کرده است. قدیمی ترین بستنی هم در ایران مربوط به فردی به نام اکبر مشدی در دوره قاجاریه است. بستنی انواع مختلفی دارد که می توان به بستنی سنتی، بستنی یخی، بستنی ایتالیایی یا بستنی میوه ای و… اشاره کرد. در خبرنگاران بلاگ شما میتوانید انواع غذاهای خوشمزه رو یاد بگیرید و درست بکنید. در اینجا با طرز تهیه چند نوع بستنی خانگی همراه با شما هستیم.

با طرز تهیه این دسر تابستانی آشنا شوید.

1- طرز تهیه بستنی سنتی

بستنی سنتی با زغفران و پسته یکی از بستنی های سنتی ایرانی است که با رعایت نکات و فوت و فن ها می توانید همانند بستنی فروسی ها درست کنید.

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی :
شیر پرچرب4 پیمانه
خامه100 گرم
شکر2 پیمانه
گلابنصف پیمانه
ثعلب2 قاشق چایخوری
زعفران2 قاشق غذا خوری
خلال پسته2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه بستنی سنتی:

  • در مرحله اول برای تهیه بستنی سنتی یک سینی مناسب که لبه دار باشد را انتخاب کنید و بر روی آن خامه را با قطر 2 تا 3 میلیمتر با کف قاشق پهن کنید و سپس سینی را در داخل فریزر قرار بدهید تا خامه یخ بزند. برای اینکه خامه بهتر در فریزر یخ بزند بهتر است از خامه کم چرب استفاده کنید.
  • در گام بعدی یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و بر روی اجاق گاز قرار دهید و شیر را درون آن بریزید و بگذارید با حرارت بالا بجوشد. بعد از جوشیده شدن شیر حرارت را کم کنید و زعفرانی که از قبل دم کرده بودید را به همراه گلاب به شیر اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مخلوط شوند.
  • بعد ثعلب را با شکر کاملا مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس آن را اندک اندک به شیر اضافه کنید و مداوم شیر را هم بزنید. تا هم شکر در شیر حل شود و هم ثعلب باعث قوام آمدن آن شود.
  • وقتی که مایه بستنی قوام یافت و غلیظ شد آن را از روی حرارت بردارید و درون کاسه ای بریزید. سپس در یک قابلمه یا ظرف بزرگتر یخ قرار دهید و کاسه بستنی را در کنار یخ ها قرار دهید و آن را خوب هم بزنید تا کمی بستنی کشدار شود.
  • بعد بستنی را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس بیرون بیاورید و آن را خوب هم بزنید تا بستنی کشدار تر شود و دوباره آن را در فریزر قرار دهید. این فرایند را 4 الی 5 بار تکرار کنید تا بستنی انسجام بیشتری پیدا کند و کشدارتر شود.
  • در گام آخر بستنی را از یخچال فریزر بیرون بیاورید و همچنین خامه یخ زده را هم از فریزر خارج کنید. قطعات کوچک از خامه یخ زده را برش دهید و به بستنی به همراه خلال پسته اضافه کنید. و سپس خوب بستنی را هم بزنید تا خامه و خلال پسته در همه جای آن نفوذ کند. در صورت تمایل برای خوش طعم و خوش عطر کردن بستنی می توانید از اسانس هل استفاده کنید. سپس بستنی را به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا فرایند آماده سازی آن کامل شود و آماده خوردن شود.

2- طرز تهیه بستنی شکلاتی اسکوپی

بستنی شکلاتی یکی از بستنی های خوشمزه است که در منزل می توانید با مواد زیر تهیه کنید.

مواد لازم بستنی شکلاتی خانگی:
شکلات تلخ 90 درصدنصف پیمانه
شیر عسلینصف پیمانه
خامه شیرین شده قنادی1 پیمانه
پودر کاکائو1 قاشق غذا خوری
چیپس شکلاتی یا شکلات خرد شده (دلخواه)2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه بستنی شکلاتی:

1- شکلات تلخ رو با قسمت درشت رنده، رنده کنید و داخل ظرفی بریزین و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار بدین و مدام هم بزنید تا ذوب بشه به این روش ذوب کردن شکلات روش بن ماری میگن و کف ظرفی که شکلات داخلشه نباید با آب در حال جوش تماس داشته باشه و فقط بخار آب باعث ذوب شکلات میشه.

وقتی شکلات کاملا آب شد از روی حرارت بردارین و شیر عسلی رو بهش اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی کاملا مخلوط کنید.

2- و بعد پودر کاکائوی الک شده رو اضافه و کاملا مخلوط کنید تا یک دست بشه.

برای ادامه طرز تهیه بستنی شکلاتی می توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

3- طرز تهیه بستنی توت فرنگی با شیرخشک

همه ما توت فرنگی را دوست داریم. چه بهتر که این میوه خوشمزه را به دسری مانند بستنی تبدیل کنیم. بستنی توت فرنگی را به راحتی در منزل می توانید درست کنید.

مواد لازم برای تهیه بستنی توت فرنگی:
شیر خشک1 قوطی
شیر1 پیمانه
شکر2 پیمانه
توت فرنگی یخ زده1 پیمانه
عصاره وانیل1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه بستنی توت فرنگی:

در مرحله اول شیر خشک را به همراه شیر و عصاره وانیل در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید، سپس در فریزر قرار دهید. بعد از اینکه یخ زد آن را از فریزر خارج کنید و در مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا رنگ آن تغییر کنید و رنگ کرمی به خود بگیرد. سپس کم کم شکر را اضافه کنید و هم زمان به خوبی هم بزنید.

سپس توت فرنگی دانه دانه اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ بستنی صورتی شود. سپس بستنی را به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا آماده شود. نوش جان، امیدواریم از آشپزی لذت برده باشین.

4- بستنی شکلاتی چوبی(مگنوم)

بچه ها عاشق بستنی و اونم از نوع مگنوم آن هستند. این بستنی شکلاتی خوشمزه را در منزل به راحتی و با دستور زیر می توایند درست کنید. برای تهیه بستنی مگنوم به مواد زیر نیاز دارید:

مواد اولیه بستنی شکلاتی چوبی
شیر300 میلی لیتر
شکر3/4 پیمانه
نشاسته ذرت2قاشق غذاخوری
وانیل1/4 قاشق چای خوری
شکلات سفید یا شیری و کاکائویی100گرم
خامه صبحانه یا خامه قنادی100میلی گرم
توت فرنگی (اختکمک)برای طعم مواد داخلی بستنی

نشاسته ذرت را در قابلمه ای بریزید و ابتدا با کمی شیر مخلوط کنید تا نشاسته گلوله نشود و کاملا در شیر حل شود. بعد مابقی شیر را اضافه کنید. شکر را هم به مخلوط شیر و نشاسته اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. مرتب هم بزنید تا زمانی که ترکیب این مواد به غلظت فرنی برسد. برای ادامه مطلب طرز تهیه بستنی شکلاتی چوبی بر روی لینک کلیک کنید.

5- بستنی یخی میوه ای

بستنی یخی یکی از دسرهای خوشمزه تابستانی است که با خوردن آن کلی خنک میشیم و گرمای تابستان را می توانیم تحمل کنیم.

برای تهیه این بستنی خوشمزه میوه ای به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی
هلونصف پیمانه
موزنصف پیمانه
توت فرنگی1/3 پیمانه
خامه صبحانه یا ماست شیریننصف پیمانه
شکر یا عسلبه مقدار لازم
وانیل1/4 قاشق چای خوری
چوب بستنی4عدد

میوه های مورد استفاده در بستنی را خرد کنید و در فریزر قراردهید تا میوه ها کاملا یخ بزنند. هلوهای خرد شده را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید. دو قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری ماست شیرین یا خامه صبحانه را هم اضافه کنید. برای ادامه مطلب طرز تهیه بستنی یخی میوه ای اینجا کلیک کنید.

6- بستنی زمستانی

بستنی زمستانی در زمستان یکی از خوشمزه هایی است که طرفدار بیشماری دارد. این بستنی سالیان سال است که در سوپرمارکت ها با شروع زمستان فروخته می شود. اما شما می توانید با مواد زیر آن را درست کنید.

  • سفیده تخم مرغ: 2 عدد
  • پودر قند یا شکر: 80 الی 100 گرم
  • وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
  • پودر ژلاتین: یک و نیم قاشق چایخوری
  • آب سرد: 2 قاشق غذاخوری
  • نان میکادو: 1 الی 2 ورق
  • شکلات تخته ای: به مقدار لازم
  • شکلات شیری آب شده: به مقدار لازم

برای تهیه بستنی زمستانی، نان میکادو رو با کاتر گرد قالب میزنیم، چون نون ها نازک هستن روی یکی از نون ها شکلات سفید آب شده میزنیم چون میخوایم یه نون دیگه هم بهش بچسبونیم.

بعد از مالیدن شکلات شیری آب شده روی یک طرف نون ها، نون بعدی رو بهش می چسبونیم تا ضخامت نون ها دو برابر بشه. از طرف دیگه، پودر ژلاتین و آب سرد رو با هم مخلوط می کنیم و کنار میذاریم تا اواسط کار به روش بن ماری حلش کنیم. سفیده تخم مرغ رو با همزن میزنیم و همین که کف کرد وانیل رو اضافه می کنیم. چنانچه به طرز تهیه بستنی زمستانی علاقمندید بر روی لینک کلیک کنید.

7- بستنی آلبالویی

فصل تابستان با میوه های خاص خودش یکی از بهترین فصل ها برای درست کردن دسرهای تابستانی و خوشمزه از جمله بستنی در منزل است. با آلبالو می توانید بستنی آلبالویی خوشمزه درست کنید. با ما همراه باشید.

مواد اولیه بستنی آلبالویی
آلبالو بى هسته2 لیوان
موز2 عدد میانه
خامه صبحانه200 گرم
شکر3-5 قاشق غذاخورى

آلبالوهای بدون هسته و موز پوست کنده و تکه شده رو حداقل 24 ساعت توی فریزر بزارید. بعد از 24 ساعت، میوه هاى یخى رو داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزین و پوره کنین. بعد از اینکه میوه ها کاملا پوره و باهم مخلوط شدن، خامه و شکر رو اضافه کنین و حدود 2 تا 3 دقیقه با دور تند مخلوط کن مواد رو باهم ترکیب کنید. برای ادامه مطلب طرز تهیه بستنی آلبالویی اینجا کلیک کنید.

8- بستنی کیم چوبی

یکی از بستنی های ساده و خوشمزه که به راحتی در منزل با مواد اولیه ساده می توانید درست کنید، بستنی کیم است. بستنی کیم خانگی را همانند بستنی کارخانه ای و با روکش شکلات درست کنید. برای تهیه بستنی کیم به مواد زیر نیاز دارید.

مواد لازم برای بستنی کیم:
شیر پر چرب2 پیمانه
شکریک دوم پیمانه
نشاسته گل1 قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت1 قاشق سوپ خوری
خامه صبحانه یا قنادیسه چهارم پیمانه
وانیلیک دوم قاشق مرباخوری
مواد لازم برای روکش شکلاتی:
شکلات دلخواهیک پیمانه
روغن مایع3 الی 4 قاشق غذاخوری

1- شیر و شکر و نشاسته گل را با هم مخلوط کنید.

2- نشاسته ذرت را نیز اضافه کنید.

3- خامه را به شیر اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن روس حرارت ملایم قرار دهید.

4- دائماً هم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسد و وانیل را به مواد اضافه کنید.

5- قالب سیلیکونی برای بستنی را آماده کرده و چوب بستنی ها را داخل آن قرار دهید و با ملاقه داخل قالب ها مایه بستنی کیم بریزید.

برای ادامه طرز تهیه بستنی کیم و دیدن عکس های مرحله به مرحله به مطلب آن مراجعه کنید.

9- بستنی سرخ شده

شاید نام این بستنی کمی عجیب به نظر برسد اما این بستنی یکی از خوشمزه ترین دسرها برای فصل تابستان و حتی فصل های دیگر است. برای طرز تهیه بستنی سرخ شده به مواد زیر نیاز دارید:

کورن فلکس3 پیمانه
بستنی وانیلی450 گرم
پودر نارگیل1 پیمانه
روغن مایع2 پیمانه
دارچین1 قاشق چای خوری
شیر1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ2 عدد

1- در مرحله اول برای تهیه بستنی سرخ شده، یک اسکوپ فلزی تهیه کنید و با استفاده از آن 8 اسکوپ به صورت توپ از بستنی وانیلی در بیاورید. سپس اسکوپ های بستنی را در یک سینی بگذارید. برای اینکه بستنی شما خوب سفت شود، سینی را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید.

2- در مرحله بعدی نوبت آماده کرده کورن فلکس است. برای این کار یک ظرف با مقدار مناسب تهیه کنید و کورن فلکس را به همراه 1 قاشق غذا خوری دارچین و 1 پیمانه پودر نارگیل و 1 قاشق غذا خوری شیر را در آن بریزید و به خوبی مخلوط کنید. در صورت تمایل و با توجه با ذائقه تان می توانید مقداری گردو، بادام و پسته خرد شده به همراه بیسکویت به مایه کورن فلکس اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید.

3- در مرحله بعدی، یک کاسه مناسب را تهیه کنید و تخم مرغ ها را بشکنید و سفیده آن ها را از زرده جدا کنید. سپس سفیده را در کاسه بریزید. در ادامه با استفاده از یک همزن سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا به خوبی کف کند.

برای ادامه طرز تهیه بستنی سرخ شده به مقاله آن مراجعه کنید.

10- آلاسکا

آلاسکا یک بستنی یخی با میوه است که از سالیان سال در فصل گرما آن را در بقالی و سوپرمارکت می توانستید تهیه کنید. برای تهیه آلاسکا خوشمزه و خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم برای تهیه بستنی آلسکا:
شلیل 3 عدد
خامه2 پیمانه
شیر 1 پیمانه
شاتوت 1 پیمانه
آب1 فنجان
شکر 3 قاشق غذاخوری
آبلیمو1 قاشق غذاخوری
نعنا تازه6 عدد

1- در یک ظرف مناسب 3 عدد شلیل را خرد می کنیم وبه آن یک پیمانه خامه و نصف پیمانه شیر اضافه و با همزن دستی به خوبی موادمان را یکدست می کنیم و کنار می گذاریم.

2- در یک ظرف مناسب دیگر یک پیمانه شاتوت تازه می ریزیم و به آن یک پیمانه خامه و نصف پیمانه شیر اضافه و با همزن دستی موادمان را یکدست می کنیم و کنار می گذاریم.

برای ادامه طرز تهیه بستنی آلاسکا به مقاله آن مراجعه کنید.

11- بستنی تیرامیسو بیسکوئیتی

اگر از طعم تیرامیسو و تلخی قهوه آن خوشتان می آید، می توانید برای خود و خانوادتان بستنی تیرامیسو بیسکوئیتی درست کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید. این بستنی خوشمزه از مواد زیر تشکیل شده است:

مواد لازم جهت تهیه بستنی تیرامیسو بیسکوئیتی
پنیر ماسکارپونه یا خامه ای 350 گرم
خامه قنادی 250 گرم
زرده تخم مرغ 4 عدد
شکر 80 گرم
شیر عسل100 گرم
آب 30 گرم
قهوه 40 گرم
شکلات چیپسی نصف پیمانه
بیسکوئیت به مقدار لازم

1- برای شروع کار شکر را در تابه یا ظرف مناسب و مقاوم به حرارت بریزید.

2- آب را به شکر اضافه کنید.

3- این مخلوط را هم بزنید و سپس مخلوط آب و شکر را روی حرارت بگذارید تا شکر در آب حل شود.

4- در این فاصله که مخلوط شکر و آب با حرارت ملایم داغ میشه، و همزمان با داغ شدن مخلوط آب و شکر، در ظرف دیگری سفیده و زرده های تخم مرغ را جدا کنید.

برای ادامه طرز تهیه بستنی تیرامیسو بیسکوئیتی به مقاله آن مراجعه کنید.

خواص بستنی:

  • نتایج پژوهش های موسسه روان پزشکی لندن حاکی از آن است که بخشی از مغز وظیفه دارد قشر اوربیتوفرونتال را تحلیل کند. بستنی برای این بخش بسیار عالی است. برای همین وقتی بستنی می خوریم بیش تر احساس راحتی می کنیم.
  • خوردن بستنی می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، چون مصرف خوراکی های خیلی سرد دمای بدن را افزایش می دهد و کالری و چربی می سوزاند.

برای دیدن دسرهای خوشمزه دیگر کلیک کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1812

به "طرز تهیه 11 نوع بستنی خانگی خوشمزه، با ثعلب و بدون ثعلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 11 نوع بستنی خانگی خوشمزه، با ثعلب و بدون ثعلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید