مذاکره کننده ارشد ایران راهی وین شد

به گزارش مالکوم، تهران (پانا) - علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات با گروه 1+4، صبح دوشنبه برای ادامه رایزنی ها راهی وین، مرکز اتریش شد.

مذاکره کننده ارشد ایران راهی وین شد

علی باقری کنی رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی که از روز آدینه به تهران بازگشته بود، بامداد امروز دوشنبه برای ادامه گفت وگوها با نمایندگان گروه 1+4 راهی وین شد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در دو روز اقامت در تهران در قالب یک برنامه سنگین و فشرده با همه مقامات ذیربط بالادستی، فنی و تخصصی نشست های هماهنگی و مشورتی داشت.

از صبح امروز در وین مجددا نشست های رسمی و کارگروه های مختلف مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران و تیم همراه با نمایندگان 1+4 و هماهنگ کننده اتحادیه شروع می گردد.

براساس توافق اجرا شده در هشتمین دور مذاکرات هسته ای، مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی روز آدینه گذشته برای بعضی مشورت ها به مرکز های خود برگشته بودند. مذاکرات کارشناسی در این ایام هم کماکان ادامه داشت و جلسات کارگروه برطرف تحریم و ترتیبات اجرایی (کارگروه سوم) با حضور کارشناسان ایران و گروه 1+4 در این مدت در هتل کوبورگ وین برگزار گردید.

آخرین بار، جلسه هیات های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی روز آدینه با حضور انریکه مورا هماهنگ کننده گفت وگوها در وین برگزار گردید. دور هشتم مذاکرات برطرف تحریم ها از دوشنبه ششم دی 1400 شروع شده و گفت وگوها به اذعان هیات های مذاکره کننده پیشرفت هایی داشته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1961

به "مذاکره کننده ارشد ایران راهی وین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره کننده ارشد ایران راهی وین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید