واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای غنی سازی 84 درصدی

به گزارش مالکوم، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همکاری حرفه ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی یک اصل مهم برای ایران در مناسبات خودش با آژانس است.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای غنی سازی 84 درصدی

به گزارش تسنیم، ناصر کنعانی، سنگوی وزارت امور خارجه در مورد گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در ارتباط با ادعای مطرح شده در مورد غنی سازی 84 درصدی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران شرحات دقیقی ارائه کردند. اما اشاره می کنم که ایران متعهد به ان پی تی است. همکاری حرفه ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی یک اصل مهم برای ایران در مناسبات خودش با آژانس است. البته ما به طور متقابل انتظار داریم آژانس رفتار حرفه ای داشته باشد و به اصول و چارچوب همکاری حرفه ای پایبند باشد.

ما تاکید می کنیم که استفاده سیاسی از آژانس جایگاه این سازمان را مخدوش می نماید. طرح این چنین مباحثی که می بایست در ملاقات های دوجانبه قرار گیرد طرحش در رسانه ها نشانه از فاصله گرفتن آژانس از رفتار حرفه ای است. چارچوب مذاکرات در ارتباط با برطرف تحریم های ظالمانه و بازگشت همه طرف ها روشن است و باید در همان چارچوب استمرار پیدا کند.

کنعانی در مورد عملکرد آژانس گفت: باید پرسید اطلاعاتی که در چارچوب آژانس و وظایف آژانس تبادل می گردد چگونه وارد حوزه رسانه می گردد. سوالی است که گروسی باید جوابگو باشد. این رفتار غیر حرفه ای است. در ارتباط با مناسبات بااژانس مصاحبه ها ادامه دارد و مسئله ای برای سفر هییت اژانس به ایران وجود ندارد همانطور که قبلا اعلام شد و برنامه ریزی برای سفر آژانس به ایران در حال اجرا است.

وی در مورد مصاحبهی وزیر خارجه با بورل شرح داد: این مصاحبه بخشی از استمرار تبادل و رایزنی ها است. ایشان مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا است طبیعتا در انعکاس مطالب با رویکرد های متفاوتی مطالب را منعکس کرد. ایران در پی حفظ فضای توام با آرامش است. ما دعوت می کنیم که به چارچوب های سیاسی برای استمرار مصاحبه ها پایبند باشند. در ارتباط با آژانس هم یکی از محور های مصاحبه بود.

منبع: فرارو
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2132

به "واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای غنی سازی 84 درصدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای غنی سازی 84 درصدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید