پاریس پونزدهم عاشقانه ای پیروز است

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، امیر خداوردی در این نشست که هشتم خرداد به میزبانی مؤسسه فرهنگان برگزار گردید، پاریس پونزدهم را اثری عاشقانه دانست که رنگ و بوی سیاسی دارد و رمان سیاسی نیست.

پاریس پونزدهم عاشقانه ای پیروز است

نویسنده جنون خدایان، این رمان را اثری پیروز دانست و گفت: این رمان در ساخت شخصیت اصلی و داستان عاشقانه اش پیروز عمل نموده است.

نویسنده معنای برج بابل، در عین حال تأکید کرد: این رمان چیزی به ادبیات ما اضافه ننموده ، اگرچه با رمانی خوش خوان روبه رو هستیم که می توان به راحتی آن را خواند و جلو برد، اما رمان برای مخاطب جدی تر ادبیات شاید اثر خاصی نباشد.

حمید بابایی، نویسنده و منتقد ادبی نیز در این نشست به معرفی بعضی ویژگی های پاریس پونزدهم پرداخت و با اشاره به این نکته که با رمانی قصه گو روبه رو هستیم که در پی بازی های فرمی نیست، این اثر را خواندنی و ساده توصیف کرد.

وی بعلاوه گفت: با رمانی روبه رو هستیم که در دو فضای ایران و پاریس رخ می دهد؛ اما رمان هرگز ایران را تحقیر نمی کند و روح ایرانی به عنوان نشانه ای از فرهنگ والای کشور در اثر دیده می گردد.

در ادامه، پرویز صمدی مقدم، نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به اینکه این رمان کوشیده راوی طبقه ای مغفول مانده باشد، عنوان نمود: مسئله ایرانی بودن و نگاه به روایتی ایرانی از ویژگی های این اثر است.

آتوسا زرنگار زاده، نویسنده گراد عاشقانه با بیان اینکه با رمانی روبه رو هستیم که شخصیت های فراوانی دارد، گفت: کوشش نویسنده در پرداختن به شخصیت های مختلف در یک بازه زمانی طولانی قابل تحسین است؛ البته این رمان می توانست حجم بیشتری داشته باشد و یا در پرداختن به شخصیت ها وجوه دیگری را نیز در نظر گرفت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2171

به "پاریس پونزدهم عاشقانه ای پیروز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس پونزدهم عاشقانه ای پیروز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید