چین از احتمال آماده شدن واکسن کرونا اطلاع داد

به گزارش مالکوم، روزبه روز بر تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان آن افزوده می گردد، بیماری که منشا آن ووهان است. بسیاری از محققان و شرکت ها در حال توسعه واکسن کرونا هستند و حالا چین اعلام نموده که واکسن آن ها احتمالا تا سرانجام امسال میلادی آماده می گردد.

چین از احتمال آماده شدن واکسن کرونا اطلاع داد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا از سوی کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی دولتی چین (SASAC) منتشر شده، واکسن در حال توسعه توسط دو شرکت وابسته به دولت احتمالا در اواخر امسال میلادی یا اوایل سال آینده آماده می گردد.

این دو شرکت، موسسه محصولات بیولوژیکی ووهان و موسسه محصولات بیولوژیکی پکن فاز دوم آزمایش بالینی واکسن ها را شروع و آن ها را به 2000 نفر تزریق نموده اند. بر اساس اعلام SASAC، خط فراوری موسسه محصولات بیولوژیکی پکن با ظرفیت کامل می تواند سالانه 100 تا 120 میلیون دوز واکسن بسازد. تا به امروز 5 واکسن توسعه پیدا نموده در چین روی انسان ها آزمایش شده اند که بیشتر از هر کشور دیگری است.

سازمان های بهداشتی، گروه های تحقیقاتی و حتی شرکت های کوچک در حال همکاری با یکدیگر هستند تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن اولین واکسن موثر کووید-19 را فراوری نمایند. در حالی که رئیس جمهور چین، شی جین پینگ وعده داده که هرگونه موفقیت در فراوری واکسن کرونا را با کشورهای دیگر به اشتراک می گذارد، فراوری واکسن در چین با مسائل کیفی و ایمنی گره خورده است.

پیش بینی چین مبنی بر فراوری واکسن کرونا تا انتها امسال میلادی نسبت به گفته های قبلی این کشور، متفاوت است، البته در این هفته مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی ایالات متحده آمریکا، دکتر آنتونی فاوچی بیان کرد که احتمالا واکسن کووید 19 تا 6 ماه دیگر آماده می گردد. وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی قراردادهایی به ارزش 100 میلیون دلار را برای سوزن و سرنگ جهت کمپین واکسیناسیون جمعی امضا نموده است.

در حال حاضر ایالات متحده آمریکا و چین علاوه بر جنگ تجاری، در زمینه فراوری واکسن نیز با یکدیگر رقابت می نمایند. ترامپ رئیس جهمور آمریکا ویروس کرونا را ویروس ووهان نام گذاری و همچنین به همکاری این کشور با سازمان بهداشت جهانی را انتها داده است.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 975

به "چین از احتمال آماده شدن واکسن کرونا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از احتمال آماده شدن واکسن کرونا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید