چین: جاسوسی، چهره زشت آمریکا در پیگیری منافع شخصی را آشکار می نماید

به گزارش مالکوم، خبرنگاران: مرکز تحقیقات اینترنتی چین به تازگی با انتشار گزارشی ضمن پرده برداشتن از جاسوسی آژانس امنیت ملی از نهادهای مهم دولتی این کشور آن را مصداقی از عدم پایبندی آمریکا به اصول اخلاقی دانست.

چین: جاسوسی، چهره زشت آمریکا در پیگیری منافع شخصی را آشکار می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین در گزارشی که به تازگی منتشر نموده انتقاد شدید اللحنی از فعالیت های جاسوسی آمریکا در این کشور نموده است. مرکز تحقیقات اینترنتی چین در گزارشی تازه انتشار یافته واشنگتن را به سوء استفاده از هژمونی سیاسی و نظامی برای جاسوسی بی حد و مرز متهم نموده است.

گزارش مورد نظر با اشاره به اینکه دامنه فعالیت های جاسوسی آمریکا فراتر از حد لازم برای مقابله با تروریسم بوده تصریح نموده که این جاسوسی ها چهره زشت آمریکا در پیگیری منافع شخصی بدون در نظر دریافت مسائل اخلاقی آشکار می نماید.

برنامه جاسوسی پریسم که پیشتر ادوارد اسنودن، کارمند سابق سیا توسل آژانس امنیت ملی آمریکا به آن برای جاسوسی از شهروندان را افشا نموده بود از جمله موضوعات مورد انتقاد مرکز تحقیقات اینترنتی چین در این گزارش بوده است.

گزارش مورد نظر از قول محققان این مرکز بر گزارش های پیشین درباره جاسوسی آمریکا از چین صحه گذارده و تأیید نموده برنامه های دولتی، مقامات دولت، شرکت ها و حتی شهروندان عادی در چین هدف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفته اند.

یک روزنامه اتریشی پیشتر به اعتبار اسناد ادوارد اسنودن مستنداتی از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از سفارت های ایران، چین و روسیه در اتریش فراهم آورده و تصریح نموده بود این سفارتخانه ها در اولویت جاسوسی های واشنگتن در وین قرار داشته اند.

از زمان انتشار اسناد اسنودن در سال گذشته جاسوسی های دولت آمریکا از شهروندان کشورها انتقادهای زیادی به همراه داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 425

به "چین: جاسوسی، چهره زشت آمریکا در پیگیری منافع شخصی را آشکار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: جاسوسی، چهره زشت آمریکا در پیگیری منافع شخصی را آشکار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید