10 صبحانه محبوب تایلندی

به گزارش مالکوم، 10 صبحانه تایلندی

در تایلند غذاهای معروف و همینطور غذاهای محلی زیادی پیدا می گردد و این نشان می دهد که غذا در فرهنگ تایلندی اهمیت زیادی دارد. اگر در تایلند به دنبال صبحانه ای خوشمزه و پرانرژی می شد تا با خوردن آن روزی عالی را آغاز کنید غذاها و خوراکی های لذیذی در انتظارتان است. تایلند، رستوران ها و البته دست فروش های خیابانی زیادی دارد که انواع و اقسام صبحانه های خوشمزه را برایتان آماده می نمایند. خبرنگاران را همراهی کنید تا از 10 صبحانه خوشمزه تایلندی حرف بزنیم.

10 صبحانه محبوب تایلندی

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

1- گوشت های کبابی | Grilled meats

تایلندی ها کباب های پرطرفداری به اسم مو پینگ و گای یانگ دارند که هم راحت درست می شوند و هم خوشمزه و سیرنماینده اند. شاید بگویید مگر در صبحانه هم کباب می خوردند؟! در تایلند، خوردن این کباب ها در هنگام صبحانه اصلا چیز عجیبی نیست پس برای یک صبحانه مقوی به راحتی می توانید این کباب های به سیخ های چوبی کشیده شده را از فروشنده های خیابانی بخرید.

کباب های تایلندی انواع مختلفی دارند و کوفته های مرغ و ماهی هم از دیگر کباب هایی هستند که سر میز صبحانه پیدا می شوند. گاهی روی این کباب ها ادویه زده می گردد و گاهی هم با سس های مخصوص به همراه سالاد و برنج خورده می شوند.

2- خانوم کروک | Khanom krok

یک خوراکی خوشمزه و شیرین که معمولا به عنوان دسر یا اسنک استفاده می گردد. این خوراکی معمولا برای صبحانه هم خورده می گردد پس اگر صبح زود به سراغ فروشنده غذاهای خیابانی بروید مقدار زیادی از این خوراکی را می بینید که داغ داغ همین الان درست شده اند. این اسنک از ترکیب آرد برنج، شیر نارگیل و مواد متنوع دیگری مثل پیازچه، ذرت شیرین و … تهیه می گردد.

3- دونات | pathongko

منظورمان از دونات آن دونات هایی نیست که همه می شناسند! دونات تایلندی که به پتونگ کو معروف است معمولا صبح ها و برای صبحانه خورده می گردد. برای درست کردن این دونات، آرد گندم را به همراه مخمر به شکل خمیری نرم در می آورند و بعد از شکل دادن خمیر، آن ها را در روغن داغ سرخ می نمایند. گاهی روی این دونات های کوچک و ترد، پودر شکر ریخته می گردد اما معمولا به همراه سسی مخصوص خورده می گردد. چند تا دونات به همراه یک فنجان قهوه یک صبحانه خوشمزه تایلندی است که شما را حسابی پرانرژی می نماید.

4- املت و برنج | Omelette and rice

یک غذای ساده تایلندی که در بیشتر رستوران ها و دکه های غذاهای خیابانی پیدا می گردد. هر ذهنیتی که نسبت به املت دارید را فراموش کنید چون املت تایلندی با همه املت هایی که تا به حال دیده اید فرق دارد. املت های تایلندی که به khai jeow معروفند درون نرم و بیرون تردی دارند و کاملا سرخ می شوند. معمولا ماده اصلی این املت ها، گوشت چرخ نموده و تخم مرغ است هر چند که برخی ها به جای گوشت از سبزیجات استفاده می نمایند. در تایلند غذاهایی که پایه تخم مرغ دارند معمولا روی برنج و به همراه یک سس تند شیرین سرو می شوند. اگر برنج خوردن در هنگام صبحانه را دوست ندارید می توانید برنج را از این غذا حذف و فقط املت را میل کنید.

5- خائو تام | Khao tom

خائو توم یک غذای راحته که خیلی سریع آماده می گردد و مردم تایلند معمولا آن را در هنگام صبحانه یا عصرانه می خورند. این غذا در واقع سوپ برنج غلیظ است که در آن تکه های مرغ، گشنیز، علف لیمو و دیگر ادویه ها ریخته می گردد. اگر غذاهای تند تایلندی را دوست ندارید اصلا نگران نباشید چون در این سوپ اصلا فلفل اضافه نمی گردد پس با خیال راحت آن را میل کنید.

6- غذای Jok

این غذا یک جور حلیم برنج است و ظاهری شبیه خائو توم دارد اما نسبت به آن غلیظ تر و خمیری تر است. جوک یکی از محبوب ترین صبحانه های تایلندی است و می توانید آن بدون هیچ ادویه و یا به همراه هر طعم دهنده و ادویه ای که دوست دارید بخورید. گاهی روی این غذا یک تخم مرغ شکسته می گردد تا با گرمای غذا پخته گردد.

7- دیم سوم | Dim sum

دیم سوم یک غذای لقمه ای خوشمزه است که خوردن آن به عنوان صبحانه مخصوصا در نواحی جنوب تایلند خیلی متداول است. این دامپلینگ های کوچک که ریشه چینی دارند با مواد متنوعی مثل توفو، میگو، قارچ و مرغ آب پز پر می شوند. این غذا یک سس مخصوص هم دارد که طعم آن را از این رو به آن رو می نماید!

8- میوه | Fruit

تایلند میوه های استوایی زیادی دارد پس اصلا جای تعجب نیست که در این کشور یک بشقاب میوه خرد شده یک صبحانه مقوی و در عین حال خوشمزه باشد. معمولا روی این میوه ها سس غلیظ ریخته می گردد تا ترکیب شیرینی و ترشی، میوه ها را خوش طعم تر نمایند. سیب، انبه، خارگیل، جک فروت و گواوا از میوه های خوشمزه ای هستند که تایلندی های زیادی دوست دارند آن ها را برای صبحانه میل نمایند.

9- روتی کانای | Roti canai

روتی کانای یک جور نان سرخ شده که با آرد گندم درست می گردد و شباهت زیادی به پنکیک یا کرپ دارد. این نان از غذاهای خیابانی معروف تایلند است و اولین بار مسلمان های تایلند، آن را به این سرزمین آوردند. معمولا این نان به همراه تخم مرغ، موز و شیر غلیظ خورده می گردد اما خوردن آن به همراه چیزهای دیگری مثل انبه، کره بادام زمینی، شکلات صبحانه و مربا هم خوشمزه است.

10- غذای Tom luad moo

این سوپ عجیب معمولا با برنج خورده می گردد و با اینکه از غذاهای محبوب مردم تایلند است اما توریست ها چندان طعم آن را دوست ندارند. به این سوپ چاشنی هایی مثل سس ماهی، سرکه، فلفل، سس سویا و هر طعم دهنده دیگری اضافه می گردد تا مزه اش کاملا باب میل گردد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 432

به "10 صبحانه محبوب تایلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 صبحانه محبوب تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید