25 درصد ناوگان اورژانس اصفهان قدیمی و درحال بازسازی است

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/اصفهان معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اشاره به فعالیت 250 آمبولانس در استان، گفت: بیش از 70 درصد آمبولانس های اصفهان به روز است و حدود 25 درصد ناوگان قدیمی و در حال بازسازی است.

25 درصد ناوگان اورژانس اصفهان قدیمی و درحال بازسازی است

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علیرضا قاسمی در نشستی با خبرنگاران که امروز (شنبه-23 اسفندماه) برگزار گردید، از آماده باش 154 پایگاه اورژانس جاده ای و شهری و یک پایگاه هوایی با یک هزار و 100 نیرو در ایام نوروز سال جاری اطلاع داد و اظهار کرد: پرسنل اورژانس اصفهان در یک سال گذشته از همه گیری کرونا همیشه در آماده باش بوده اند.

وی با اشاره به اینکه هر پرواز بالگرد اورژانس حدود 100 میلیون هزینه دارد، ولی به طور کاملا رایگان برای خدمت رسانی به بیماران انجام می گردد، اضافه کرد: به دنبال راه اندازی پایگاه دوم اورژانس هوایی هستیم و به همین منظور زمینی از منابع طبیعی گرفته ایم.

معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای هلیکوپتر نظامی اورژانس هوایی داریم، ولی مدیکوپتر اختصاصی برای اورژانس ساخته شده که به دنبال تجهیز استان به مدیکوپتر هستیم.

وی به راه افتادن نهضت ساخت پد بالگرد اورژانس در استان اشاره نمود و گفت: خوشبختانه امروز 24 پد نشست و برخاست اورژانس هوایی در سطح استان داریم.

قاسمی همچنین فعالیت 250 آمبولانس در استان را یادآور شد و اضافه کرد: بیش از 70 درصد آمبولانس های اصفهان به روز است و حدود 25 درصد ناوگان قدیمی است که در حال بازسازی است. مرکز بازسازی آمبولانس های کشور نیز در اصفهان راه اندازی شده که بسیار راهگشا بوده است.

وی هزینه هر آمبولانس را چهار میلیارد تومان خاطرنشان کرد و گفت: هزینه نگهداری این آمبولانس ها نیز زیاد است و این درحالی است که برای واردات آمبولانس نیز دچار مشکل هستیم.

معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان میانگین ماموریت های اورژانس در 11 ماه گذشته را 215 هزار و 600 ماموریت برشمرد و اضافه کرد: 50 درصد این ماموریت ها یعنی 110 هزار ماموریت در شهرستان اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر 50 هزار جمعیت شهری یک پایگاه اورژانس باید فعال باشد، توضیح داد: براین اساس شهر اصفهان 40 پایگاه احتیاج دارد، درحالی که 43 پایگاه داریم، اما این استاندارد حداقل است که به آن رسیده ایم درحالی که در یکسری زیرساخت ها مشکلاتی داریم.

قاسمی از جمله زیرساخت های مورد احتیاج را خط امدادی در شهر اصفهان دانست و اضافه کرد: زمان رسیدن اورژانس به صورت میانگین به 12 دقیقه و 25 ثانیه رسیده است. از سوی دیگر هر چقدر پایگاه های اورژانس را افزایش دهیم تا زمانی که زیرساخت لازم فراهم نگردد مشکل وجود دارد. همچنین فضای فیزیکی برای راه اندازی پایگاه و هماهنگی درون بخشی و بین بخشی برای راه اندازی پایگاه های اورژانس از دیگر زیرساخت های مورد احتیاج است.

معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان به فعال شدن نخستین پایگاه اورژانس در مترو اصفهان اشاره و اظهار کرد: در شهر اصفهان برای راه اندازی پایگاه اورژانس با کمبود فضای فیزیکی رو به رو هستیم در حالی که در دیگر شهرها این چالش را نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1446

به "25 درصد ناوگان اورژانس اصفهان قدیمی و درحال بازسازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 درصد ناوگان اورژانس اصفهان قدیمی و درحال بازسازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید